Firma Marka Świderczuka położona jest przy ul. Cementowej 8A i dojazd do tej posesji stanowi jednocześnie łącznik z ulicami Reja i Hirszfelda. Poza tym, przejeżdżając obok posesji, na której znajdują się magazyny Reybudu, można dojechać wąskim przesmykiem do głównej ulicy Cementowej. Spółka PKP S.A. naliczyła w czerwcu tego roku opłatę za to, że, jak twierdzi, przedsiębiorstwo „korzysta w sposób bezumowny z gruntu, na której położona jest droga”.
- To przecież jakiś absurd. Droga jest bardzo dokładnie opisana w planach zagospodarowania przestrzennego miasta Rejowiec Fabryczny. Posiada klasę „D”, czyli jest to droga dojazdowa, publiczna. Jest położona na trzech działkach. PKP nigdy nie kwestionowało tych planów. Korzystają z niej na co dzień piesi i zmotoryzowani, służby miejskie, straż pożarna, zakład energetyczny itd. Poza tym miasto uporządkowało na własny koszt tę drogę, kiedy w marcu tego roku zaczęły przyjeżdżać do Reybudu transporty z pomocą humanitarną dla Ukrainy - tłumaczy Marek Świderczuk.
Właściciel Reybudu dodaje również, że PKP chciało go obciążyć z tytułu wykorzystywania przestrzeni reklamowej, gdy tymczasem tabliczki, które wskazywały dojazd na posesję, były znakami typu E-7 (drogowskaz). Jeden z nich umieszczony był na pozostałości zdewastowanego ogrodzenia dawnej bazy TRANSBUD, w zaroślach, w miejscu odległym od posesji Reybudu o ok. 200 m. Tabliczka zawierała tylko i wyłącznie adres firmy oraz jej nazwę i w żaden sposób nie mogła być kojarzona z jakimkolwiek marketingiem. Obecnie zastąpiła ją inna tabliczka, również drogowskazowa, która została umieszczona na słupku przy ul. Cementowej.
Wątpliwości co do sposobu oznaczenia nieruchomości nie mają również władze miasta. W zaświadczeniu z 5 lipca 2022 roku pan Marek otrzymał potwierdzenie, że posesja, na której funkcjonuje jego firma, musi być oznaczona. Odpowiednią tabliczkę należy bowiem umieścić na ścianie frontowej budynku, a w przypadku, kiedy budynek położony jest w głębi posesji, również na ogrodzeniu okalającym działkę. Niedopełnienie tego obowiązku może być karane grzywną.
Pan Marek nie daje za wygraną. Nie zamierza płacić. Uważa zresztą, że stronami w ewentualnym sporze są władze miasta oraz zarząd spółki.
- Ulica Cementowa istnieje od ok. 100 lat i pierwotnie była drogą techniczną wzdłuż byłego torowiska. Jest stałym elementem komunikacyjnym miasta i korzystają z niej wszyscy, nie tylko ja - podsumowuje Świderczuk.
Usiłowaliśmy się skontaktować z zarządem spółki PKP S.A. w sprawie podejmowanych przez nią działań. Niestety - jak na razie bezskutecznie.
Czytaj także:
- Miliony dla popegeerowskich gmin. Znamy listę wybranych inwestycji
- Gm. Rejowiec Fabryczny. Nie przegap "Tour de Lubelskie" Chełm
- Rejowiec. Radni nie mieli wątpliwości - burmistrz Górski to dobry gospodarz
- Raził ciotkę prądem, dusił poduszką. Oskarżony o usiłowanie zabójstwa
Napisz komentarz
Komentarze