Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Mieszkania, apartamenty, kawalerki do wynajęcia
Reklama baner reklamowy

Skoda ma dużego SUV-a

Skoda oficjalnie zaprezentowała swojego pierwszego dużego SUV-a – model kodiaq. Wymiary czy wyposażenie robią wrażenie, zresztą tak samo jak wygląd, który nasuwa skojarzenia z... SUV-ami Audi.
Skoda ma dużego SUV-a

Jak zapewniają marketingowcy z Mlada Boleslav, kodiaq to reprezentacyjny, a zarazem rodzinny SUV, który poradzi sobie także na bezdrożach. Podobnie do swoich mniejszych braci imponuje przestrzenią zarówno w części pasażerskiej, jak i bagażowej.

Bogate wnętrze...

Jego wymiary zewnętrzne to prawie 4,7 m długości, ponad 1,8 szerokości i 1,68 m wysokości przy rozstawie osi sięgającym 279 cm. Pojemność bagażnika wynosi od 720 do 2065 l w wersji 5-osobowej. Tak, kodiaq będzie dostępny także z trzema rzędami siedzeń!
Kokpit zaprojektowano schludnie, bez ekstrawagancji, ale nie trąci myszką. Masywna konsola przystrojona w dobrej jakości materiały, nietypowy kształt kratek nawiewu i centralnie umieszczony duży wyświetlacz wyglądają ciekawie. Fotele są głęboko wyprofilowane i mają długie siedziska. Nie brakuje funkcjonalnych schowków i, co jest synonimem dla motta "simply clever", parasolek schowanych w drzwiach.

Z bardziej wyszukanych elementów wyposażenia należy wspomnieć o wyświetlaczu head-up, LED-owych reflektorach, ochronie drzwi aktywującej się podczas ich otwierania, szeregu elektronicznych asystentów, np. pasa ruchu, parkowania lub zapobiegającego stłuczkom, kamerach o zasięgu widzenia 360º i połączeniu systemu multimedialnego z internetem.
 
Tylko turbo napęd

Wszystkie silniki oferowane w kodiaqu wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę – trzy jednostki benzynowe 1.4 mają moc od 125 do 180 KM, a dwie wysokoprężne generują 150 i 190 KM. Za przeniesienie napędu na przednią oś lub na wszystkie koła odpowiada 6-biegowa przekładnia manualna lub 6- i 7-biegowy 2-sprzęgłowy automat. W spełnieniu wyśrubowanej normy emisji spalin Euro 6 pomagają im system start-stop czy odzysk energii hamowania, które obniżają zużycie paliwa.
 
Komfort ze sportowym zacięciem

Kodiaq może mieć adaptacyjne zawieszenie, które oferuje różną charakterystykę, zależnie od potrzeb. W trybie sport zawieszenie się usztywnia, skraca się czas reakcji pedału gazu oraz zmiany przełożeń skrzyni DSG, co w połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym ma zapewnić frajdę z dynamicznej jazdy. Z kolei w połączeniu napędu 4x4 z silnikiem TDI i automatem sprawdzi się jako wół roboczy, bo pociągnie przyczepę o masie 2,5 t.

Sprzedaż kodiaqa zaplanowano na początek 2017 r. Przybliżona cena wariantu podstawowego ma nieznacznie przekroczyć 90 tys. zł.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama