Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Stachniuk Optyk
Reklama

Zarządzanie opiniami jako fundament marki osobistej

Wiarygodność marki to przede wszystkim krążące o niej opinie. Jak ważnym są one elementem budowania pozytywnego wizerunku widzi każdy z nas, wybierając np. catering do pracy lub film na wieczór. Warto pamiętać, że opinie mogą być również bardzo szkodliwe, jeśli nie są odpowiednio zarządzane. Dlatego przy zbieraniu opinii na Google, należy zwrócić szczególną uwagę na kilka ważnych kwestii.
Zarządzanie opiniami jako fundament marki osobistej

Po pierwsze, ważne jest, aby zbierać opinie od rzeczywistych klientów. Nie warto kupować opinii lub zachęcać pracowników czy znajomych do ich pozostawienia. Taki zabieg jest nieetyczny i może zaszkodzić Twojej reputacji.

Kolejnym aspektem jest odpowiednie zarządzanie. Warto je regularnie przeglądać i reagować na te negatywne. Jeśli klient jest niezadowolony z jakiegoś powodu, warto próbować go przekonać do pozostawienia kolejnej opinii po rozwiązaniu problemu.

Jak profesjonalnie radzić sobie z negatywnymi opiniami?

- Pokaż, że jesteś otwarty na komunikację i chętny do rozwiązania problemu.
- Przeproś za problem, nawet jeśli nie jest on całkowicie twoją winą.
- Działaj szybko.

Jeśli klient jest niezadowolony napraw problem czym prędzej, by zapobiec kumulacji frustracji.

Warto jednak pamiętać, że negatywne opinie nie powinne wywoływać negatywnych emocji!
Analizuj i szukaj w nich wskazówek do poprawy rozwoju twojego biznesu.

Oto pięć najprostszych sposobów na pozyskiwanie opinii:

- poproś o nią klienta po zakończeniu transakcji,
- skonfiguruj specjalny formularz na stronie internetowej,
- prześlij klientowi SMS z linkiem i prośbą o umieszczenie recenzji,
- zorganizuj ankietę w sklepach stacjonarnych,
- ...rozmawiaj z klientami!

Ważne jest również, aby zbierać opinie z różnych źródeł. Zbieranie opinii tylko z jednej platformy, takiej jak Google Maps, nie daje pełnego obrazu opinii o twojej firmie. Dlatego też, warto zbierać je także przykładowo na TripAdvisor czy Yelp.

Podsumowując. Pamiętaj, że opinie w Internecie są widoczne dla wszystkich i mogą mieć wpływ na pozycję twojej firmy w wynikach wyszukiwania. Zbieranie opinii jest procesem ciągłym i trzeba stale je monitorować i reagować. Warto także stworzyć plan działania, który pozwoli na usystematyzowane działania, by prawdziwi klienci dzielili się swoimi wrażeniami z Waszej współpracy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama