Kupując opony całoroczne, należy skupić się nie tylko na ich wymiarach czy indeksach nośności, ale również na ich przeznaczeniu. To, czy chcemy poruszać się po mieście, w trasie, czy też myślimy o sportowych osiągach, otwiera przed nami szereg możliwości. Jeszcze do niedawna kierowcy sceptycznie podchodzili do tematu uniwersalnych opon, obecnie natomiast to właśnie są one wybierane coraz chętniej.
- Rynek opon wielosezonowych rozwija się bardzo dynamicznie, od zeszłego roku poziom sprzedaży takiego ogumienia wzrósł o 100% - mówi Lech Budzyński, właściciel firmy Baza Opon Serwis. - Za tym trendem podążają producenci, oferując stale poszerzającą się gamę produktów. To dowód tego, że widzą w tym przyszłość i są świadomi, że popyt będzie rósł. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów już od kilku lat posiadamy opony całoroczne w swojej ofercie. Po zimie zapraszamy na bezpłatne przeglądy, podczas których sprawdzamy stan ogumienia, a przy okazji zdobywamy opinie klientów zadowolonych z trafnego wyboru.
Bieżnik dobrych opon całorocznych ma charakter bieżnika zimowego, połączonego z ulepszoną mieszanką gumową, która gwarantuje mniejszą ścieralność w różnych porach roku i w zmiennych warunkach pogodowych. Dzięki temu odpowiedni komplet znajdzie dla siebie kierowca miejski i ten pokonujący dłuższe dystanse. Takie ogumienie dobrze radzi sobie również z prędkościami autostradowymi i dopiero powyżej 190 - 200 km/h raczej nie zaleca się ich używania. Opony wielosezonowe stają się na tyle przyszłościowym kierunkiem w branży motoryzacyjnej, że do swojej oferty włączają je również kolejne bieżnikownie.
- Standardowemu kierowcy, jeżdżącemu głównie po mieście, co jakiś czas przemierzającemu duże trasy, z czystym sercem polecamy opony całoroczne od sprawdzonego producenta - dodaje Lech Budzyński.
Oczywiście nie istnieją opony doskonałe, zarówno całoroczne, jak i sezonowe, ponieważ oprócz zalet mają też pewne mankamenty. Największym plusem opon zimowych jest niezawodność w każdych warunkach. Ich budowa sprawia, że posiadają większą przyczepność, ale jednocześnie podnosi ich głośność. Przy obecnych, zmiennych warunkach pogodowych, opony takie mogą szybciej się zużywać, zwłaszcza, jeśli temperatura w zimie będzie utrzymywała się na poziomie kilku czy kilkunastu stopni powyżej zera.
- Od pewnego czasu, kiedy zimy stały się łagodniejsze, wielu chełmskich kierowców "dojeżdża" opony zimowe w lecie, aby całkowicie je zużyć - zauważa Lech Budzyński. - Znacznie mniej wrażliwe na tego typu anomalie pogodowe są opony całoroczne, którym nie są straszne duże wahania między plusowymi i minusowymi temperaturami.
Wśród zalet opon wielosezonowych jest również ich cichość oraz koszt zakupu. Jeden komplet takiego ogumienia to oszczędność ok. 70 - 80% w stosunku do kupna dwóch zestawów opon, zimowych i letnich. Opony całoroczne są także cichsze, co ma spore znaczenie dla wielu kierowców. Jeśli jednak mamy ciężką nogę i lubimy długie, trudne trasy, np. po górskich terenach, takie ogumienie może nie spełnić do końca naszych oczekiwań. Podczas ekstremalnych mrozów również warto jeździć nieco wolniej i ostrożniej.
Napisz komentarz
Komentarze