Inicjatywa wypłynęła od pomysłu prezydenta Chełma, Jakuba Banaszka. Przedstawiciele producenta gry uważają, że edycje miejskie mają swój niepowtarzalny charakter. Zamiast klasycznych pól, gracze będą rywalizować o prawo do własności lokalnych atrakcji i słynnych miejsc. Kultowa gra pozwoli inwestować w najcenniejsze zasoby miasta i bogacić się, pobierając opłaty od innych graczy.
Szata graficzna gry oraz jej komponenty mają być spersonalizowane pod Niedźwiedzi Gród. Dodatkowo karty „Szansy” oraz „Kasy Społecznej”, nieodłączne elementy gry, mają odnosić się do życia chełmian i historii miasta. Projekt planszy ma być skonsultowany z przedstawicielami mieszkańców, a sama gra ma godnie reprezentować region.
– Cieszymy się, że nasz pomysł dotyczący przeniesienia Chełma na planszę kultowej gry zostanie zmaterializowany. To z pewnością wspaniała promocja dla miasta, ale przede wszystkim nie lada gratka dla młodszych i tych trochę starszych mieszkańców. Czekamy z niecierpliwością na efekt finalny oraz moment, w którym gra trafi w ręce mieszkańców – twierdzi prezydent Jakub Banaszek.
Na razie przedstawiciele chełmskiego magistratu mają czas na opracowanie konkretnych propozycji i koncepcji mających jak najbardziej ulokalnić rozgrywkę. Na planszy znajdą się najprawdopodobniej hotele, obiekty sakralne, restauracje, obiekty sportowe, lokalne przedsiębiorstwa czy muzea.
– Działanie to jest niezwykle inspirującym i ciekawym przedsięwzięciem o dużym potencjale marketingowym. Mamy nadzieję, że niniejsza gra będzie wartościowym gadżetem dla mieszkańców, ale również, że dobra zabawa przy rozgrywce odbiorców z innych stron Polski nakłoni ich do osobistego odwiedzenia naszego miasta – dodaje Mariusz Rudzki, dyrektor Centrum Obsługi Inwestora w Chełmie.
Monopoly Chełm ma być zaprezentowana podczas specjalnego, ogólnomiejskiego wydarzenia.
Winning Moves Polska, producent i dystrybutor regionalnych edycji gry, który rozpoczął współpracę z Chełmem, zapowiada, że edycja gry, która będzie efektem współdziałania, ma mieć swą premierę na przełomie jesieni i zimy tego roku. W planach jest wprowadzenie jej do sprzedaży przed świętami.
– Do momentu premiery cała plansza zostaje tajemnicą. Dzięki temu na premierze będzie jeszcze większy efekt "wow". Podczas wydarzenia będziemy mieć planszę o rozmiarach 6m x 6m, zdejmiemy z niej czarne płótno i wszyscy zobaczą efekt finalny i atrakcje znajdujące się na planszy. Rozegramy też uproszczoną wersję gry, zawsze jest przy tym dużo zabawy – informuje Zuzanna Misiejuk z Winning Moves Polska.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze