Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama baner reklamowy
Reklama

Dla zabawy pozorują swoje zaginięcie. Niebezpieczna moda wśród nastolatków

Robią to dla emocji i zastrzyku adrenaliny. Chcą zaimponować kolegom. Wśród młodych rośnie popularność „zabawy” znanej jako „48 hours challenge”.

Autor: Canva

W Polsce co roku zgłaszanych jest kilka tysięcy zaginięć małoletnich. Większość nastolatków wraca do domu w ciągu tygodnia. Część co roku przepada bez śladu. 

Dla adrenaliny 

Internet regularnie jest zalewany przez filmiki przedstawiające młodych ludzi, którzy dla zyskania popularności podejmują się różnych – często bardzo niebezpiecznych – wyzwań. Te nagrania chętnie oglądają ich rówieśnicy i niestety czerpią złe wzorce z zachowań koleżanek i kolegów.

– Młode osoby, inspirując się obejrzanymi treściami, uczestniczą w różnego rodzaju challenge'ach. Uczestnictwo w niektórych z nich może prowadzić do tragicznych skutków, utraty zdrowia lub nawet życia. Młodzi ludzie często chcą zaimponować rówieśnikom, nie zastanawiając się nad konsekwencjami swojego działania – tłumaczy policja. Jednym z takich wyzwań jest 48 hours challenge.

48 hours challenge – zniknij bez śladu 

„48 hours challenge – zniknij bez śladu” – tak nazywa się jedno z wyzwań, w ramach którego uczestnik musi upozorować swoje zaginięcie w taki sposób, żeby jak najwięcej osób wzięło udział w poszukiwaniach. Kluczowe w tej „zabawie” jest zdobywanie punktów za dużą liczbę poszukujących oraz wzmianki w mediach. 

W czasie poszukiwań inne osoby biorące udział w wyzwaniu starają się utrudniać odnalezienie kolegi lub koleżanki. Jak zniknąć bez śladu, „śmiałkowie” mogą dowiedzieć się od swoich rówieśników. W sieci można trafić na nagrania z poradami w tym temacie. 

Zabawa trwa co prawda tylko 48 godzin, jednak to cała wieczność dla rodziny „zaginionego”, która nie ma pojęcia, co właściwie się z nim dzieje. Poza tym „zaginięcie” uruchamia machinę ratowniczą. Łącznie z systemem Child Alert, który pozwala na natychmiastowe rozpowszechnienie wizerunku zaginionego dziecka za pośrednictwem dostępnych mediów.

Apel policji do rodziców

Policja jest zaniepokojona tym trendem i apeluje do rodziców o kontrolowanie, z kim i jak ich dzieci spędzają wolny czas.

Niewykluczone, że służby poszukujące kogoś, kto zniknął dla zabawy, nie zdążą pomóc osobie, która rzeczywiście tego potrzebuje.

Czytaj też:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklama
Reklamareklama FFCL dodatek
KOMENTARZE
Autor komentarza: rzetelnieTreść komentarza: może przedstawicie obiektywne zestawienie wykonanych inwestycji za kadencji poszczególnych prezydentówData dodania komentarza: 18.01.2025, 20:33Źródło komentarza: Chełm. Największa inwestycja w historii miasta, warta 250 milionów złotych, wstrzymana!Autor komentarza: ignacTreść komentarza: żeby nie banaszek to dalej byście jeżdzili po torachData dodania komentarza: 18.01.2025, 15:26Źródło komentarza: Chełm. Największa inwestycja w historii miasta, warta 250 milionów złotych, wstrzymana!Autor komentarza: Kostuś****Treść komentarza: Czepiacie, się niewinnego człowieka,co tyle zrobił dla Chełma i robi dalej,smutne ,to jest lecz prawdziwe i nie zadłużył Chełma Naszej a spłaca Chełm ,maleją długi Chełma.Data dodania komentarza: 18.01.2025, 12:42Źródło komentarza: Prezydent Chełma Jakub Banaszek pod ostrzałem hejtu i gróźb. Obrzydliwe wyzwiska i życzenia śmierciAutor komentarza: Mieszkaniec Dyrekcji GórnejTreść komentarza: Oby kryzys został szybko zażegnany. Bo nikomu to nie służy: wykonawca traci kasę, miasto zostaje z takimi a nie innymi drogami a my mieszkańcy jeździmy po takich zaniedbanych drogachData dodania komentarza: 18.01.2025, 09:23Źródło komentarza: Chełm. Największa inwestycja w historii miasta, warta 250 milionów złotych, wstrzymana!Autor komentarza: Dr JachtTreść komentarza: Fikcyjna pandemia to i fikcyjne szpryce i kwityData dodania komentarza: 17.01.2025, 21:14Źródło komentarza: Lubelskie. Lewe certyfikaty w zamian za szczepionkę
Reklama
Reklama
Reklama