Działania konsorcjum mają na celu opracowanie konkretnej listy skutecznych metod oraz narzędzi marketingowych, które będą wykorzystane w promowaniu miasta. Jest to nie tylko przewodnik, ale również inspiracja dla mieszkańców i innych grup docelowych w budowaniu pozytywnego wizerunku Chełma.
Wykonawca przeprowadził badania marketingowe, które wskazały, że według mieszkańców Chełma, największą atrakcją turystyczną miasta są zabytkowe podziemia kredowe. Jako istotne turystycznie mieszkańcy wskazali też obiekty sakralne, szczególnie: bazylikę Narodzenia Najświętszej Maryi Panny, cerkiew św. Jana Teologa, kościół Rozesłania św. Apostołów oraz synagogę.
Jak się okazuje, zabytkowa kopalnia kredy nie jest już tak popularna w skali kraju... Aż 57% badanych twierdzi, że nie zna takiej atrakcji turystycznej.
Wykonawcy strategii postawili przed sobą konkretne zadania, np. wypromowanie miasta, jako posiadającego niepowtarzalny w Europie atut turystyczny, jakim są podziemia kredowe umiejscowione w samym centrum miasta."
Nowa wizualna prezentacja Chełma ma oznaczać - według opracowujących strategię - "początek nowego rozdziału w budowaniu tożsamości miasta".
- Wizerunek ten opiera się na lokalnym herbie, jednak jest prezentowany w minimalistyczny i nowoczesny sposób. Pomimo tego zachowuje pełną paletę kolorów, charakterystyczną dla głównego symbolu miasta. Inspiracja do tego nowego logo czerpana jest zarówno z historycznych wizualizacji herbu miasta, jak i z identyfikacji wizualnych innych europejskich stolic, takich jak: Warszawa, Helsinki, Wiedeń, Paryż czy Oslo. Warto podkreślić, że wiele miast, zarówno w Polsce, jak i za granicą, wykorzystuje heraldykę jako fundament swojego wizerunku. Logo w pełni oddaje ducha miasta i syntetycznie ukazuje wielowymiarowe przemiany Chełma. Logo i herb nawiązuje do dziedzictwa, historii i legend o Chełmie. Stanie się ono symbolem rozpoznawalnym, akceptowanym i pozytywnie kojarzonym, obecnym na chełmskich ulicach, w materiałach promocyjnych oraz w sercach mieszkańców i gości Chełma, zwłaszcza wśród sąsiadujących regionów, stając się znakiem rozpoznawczym miasta. Dlatego jednoznacznie rekomendujemy taki kierunek graficzny - mówił Pawlik.
Wykonawca strategii przekonuje, że w związku z nowym pozycjonowaniem i sloganem marki na terenie miasta wprowadzone zostaną specjalne instalacje z opisem wybranych opowieści oraz przekierowanie na stronę internetową lub do aplikacji mobilnej. Rozwijany może być także program ustawiania „miejskich niedźwiadków”, jednak musi być on połączony z nowym pozycjonowaniem Chełma jako „miasta wielu opowieści”. W przestrzeni publicznej ma się także pojawić nowy napis: CHEŁM - każda litera tego napisu oznaczała coś innego - C - podziemia, H - historię Chełma, E - kulturę, Ł - mieszkańców M - przyszłość miasta. Przekaz liter będzie pokazany za pomocą odpowiednich rozwiązań graficznych, a lekko oddalone od siebie litery mają składać się w całość pod odpowiednim kątem.
Rok 2024 ma być czasem głównych prac przygotowawczych oraz rozpoczęcia nowego pozycjonowania marki Chełm. Do czerwca przyszłego roku mają zostać zebrane opowieści oraz opracowany ma być plan dotyczący przyszłości promocji podziemi. Premiera napisu "Chełm. Miasto wielu opowieści" ma odbyć się w czerwcu i od tego czasu wprowadzane będą również pozostałe symbole miasta oraz spoty reklamowe. Pojawią się także nowe gadżety, z których część można zobaczyć w galerii poniżej.
Czytaj także:
- Chełm. Smród i inwazja karaczanów, czyli blokowy koszmarek
- Chełm. Nie moje, czyli niczyje, więc mogę ukraść - znikają kolejne nasadzenia...
- TIR-em wyprzedzał na podwójnej ciągłej. Jest nagranie policyjnego wideorejestratora [FILM]
- Chełm. Uwaga - spektakl tylko dla dorosłych! „Dogadzaj mojej żonie”
- Chełm. Krwiodawcy z Zespołu Szkół Technicznych pamiętali o poległych
Napisz komentarz
Komentarze