Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Chełm. Nowe miejskie logo i gadżety. Co o nich sądzicie? [ZDJĘCIA]

Podczas ostatniej Sesji Rady Miasta Chełm radni zapoznali się z prezentacją na temat Strategii Marki i Promocji Miasta Chełm. Podczas obrad przedstawił ją Michał Pawlik, reprezentujący wykonawcę projektu - konsorcjum spółek Instytut Badawczy IPC i MOOQ z Wrocławia.
Chełm. Nowe miejskie logo i gadżety. Co o nich sądzicie? [ZDJĘCIA]

Źródło: FB/Jakub Banaszek

Działania konsorcjum mają na celu opracowanie konkretnej listy skutecznych metod oraz narzędzi marketingowych, które będą wykorzystane w promowaniu miasta. Jest to nie tylko przewodnik, ale również inspiracja dla mieszkańców i innych grup docelowych w budowaniu pozytywnego wizerunku Chełma. 

Wykonawca przeprowadził badania marketingowe, które wskazały, że według mieszkańców Chełma, największą atrakcją turystyczną miasta są zabytkowe podziemia kredowe. Jako istotne turystycznie mieszkańcy wskazali też obiekty sakralne, szczególnie: bazylikę Narodzenia Najświętszej Maryi Panny, cerkiew św. Jana Teologa, kościół Rozesłania św. Apostołów oraz synagogę. 

Jak się okazuje, zabytkowa kopalnia kredy nie jest już tak popularna w skali kraju... Aż 57% badanych twierdzi, że nie zna takiej atrakcji turystycznej.

Wykonawcy strategii postawili przed sobą konkretne zadania, np. wypromowanie miasta, jako posiadającego niepowtarzalny w Europie atut turystyczny, jakim są podziemia kredowe umiejscowione w samym centrum miasta."

To hasło ma podkreślać wyjątkowość miasta, które od początków swojego istnienia było "sercem" regionu. 


Nowa wizualna prezentacja Chełma ma oznaczać - według opracowujących strategię - "początek nowego rozdziału w budowaniu tożsamości miasta". 

- Wizerunek ten opiera się na lokalnym herbie, jednak jest prezentowany w minimalistyczny i nowoczesny sposób. Pomimo tego zachowuje pełną paletę kolorów, charakterystyczną dla głównego symbolu miasta. Inspiracja do tego nowego logo czerpana jest zarówno z historycznych wizualizacji herbu miasta, jak i z identyfikacji wizualnych innych europejskich stolic, takich jak: Warszawa, Helsinki, Wiedeń, Paryż czy Oslo. Warto podkreślić, że wiele miast, zarówno w Polsce, jak i za granicą, wykorzystuje heraldykę jako fundament swojego wizerunku. Logo w pełni oddaje ducha miasta i syntetycznie ukazuje wielowymiarowe przemiany Chełma. Logo i herb nawiązuje do dziedzictwa, historii i legend o Chełmie. Stanie się ono symbolem rozpoznawalnym, akceptowanym i pozytywnie kojarzonym, obecnym na chełmskich ulicach, w materiałach promocyjnych oraz w sercach mieszkańców i gości Chełma, zwłaszcza wśród sąsiadujących regionów, stając się znakiem rozpoznawczym miasta. Dlatego jednoznacznie rekomendujemy taki kierunek graficzny - mówił Pawlik.

Wykonawca strategii przekonuje, że w związku z nowym pozycjonowaniem i sloganem marki na terenie miasta wprowadzone zostaną specjalne instalacje z opisem wybranych opowieści oraz przekierowanie na stronę internetową lub do aplikacji mobilnej. Rozwijany może być także program ustawiania „miejskich niedźwiadków”, jednak musi być on połączony z nowym pozycjonowaniem Chełma jako „miasta wielu opowieści”. W przestrzeni publicznej ma się także pojawić nowy napis: CHEŁM - każda litera tego napisu oznaczała coś innego - C - podziemia, H - historię Chełma, E - kulturę, Ł - mieszkańców M - przyszłość miasta. Przekaz liter będzie pokazany za pomocą odpowiednich rozwiązań graficznych, a lekko oddalone od siebie litery mają składać się w całość pod odpowiednim kątem.

Rok 2024 ma być czasem głównych prac przygotowawczych oraz rozpoczęcia nowego pozycjonowania marki Chełm. Do czerwca przyszłego roku mają zostać zebrane opowieści oraz opracowany ma być plan dotyczący przyszłości promocji podziemi. Premiera napisu "Chełm. Miasto wielu opowieści" ma odbyć się w czerwcu i od tego czasu wprowadzane będą również pozostałe symbole miasta oraz spoty reklamowe. Pojawią się także nowe gadżety, z których część można zobaczyć w galerii poniżej. 

Czytaj także:

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Maupa 03.11.2023 13:56
Brak sierpa i młota i bo komuna w Chełmie wiecznie żywa.

Jan 03.11.2023 11:45
Człowieku od tych komentarzy ale ty sfrustrowany jesteś trzeba było wszystko w jednym napisać byłoby bardziej wiarygodne platfus całą gębą z ciebie

Maupa w czerwonym 03.11.2023 10:01
Chyba miasto dziwnych opowieści. O teatrze w ruinach starego młynu, o supernowoczesnym stadionie lekkoatletycznym, o setkach nowych miejsc pracy itd.

gen 03.11.2023 06:11
Brakuje palmy spod aquaparku!

jest sens 02.11.2023 23:44
W centrum miasta nie ma toalet, ale będzie papier toaletowy z logo.

##### ## 03.11.2023 18:59
zgłoś się do siedziby partii obłudy

Anita 02.11.2023 23:42
nic to, niedługo wybory, podsumujemy ekipę

kwas 02.11.2023 23:40
Najciekawsza jest litera M - przyszłość miasta. Chełm wymiera, a oni bawią się za nasze pieniądze w literki i malunki.

Lola 02.11.2023 18:15
Od razu się wszystkim poprawi, tylko tego brakuje mieszkańcom Chełma do szczęścia.

norka 02.11.2023 18:12
Mają za dużo pieniędzy?

oho 02.11.2023 16:35
poprosimy o nowe miejsca pracy/ wiecej tej pracy..... a nie jakies logo

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama