- W ramach nowej organizacji ruchu w strefie staromiejskiej możliwa jest już jazda kontraruchem rowerowym w obu kierunkach na ul. Krzywej (od ul. Lubelskiej do ul. Szkolnej) oraz na ul. Pijarskiej (od ul. Lubelskiej do ul. Krzywej). Docelowo kontraruch rowerowy zostanie wykonany także na ul. Szkolnej, ul. Świętego Mikołaja oraz dalszym odcinku ul. Pijarskiej - bez wlotu do ul. Młodowskiej). Dodatkowo powstanie na ul. Lubelskiej pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Podwalną i ul. Pijarską, po wprowadzeniu tam ruchu jednokierunkowego dla samochodów - tłumaczą urzędnicy.
Na ul. Szkolnej powstaje wylot kontrapasa rowerowego, który docelowo umożliwi wyjazd rowerem w obu kierunkach na ul. Młodowskiej lub dalej na wprost w ul. Szkolną. Rozwiązanie skróci czas i drogę przejazdu rowerzystom jadącym od strony Górki Chełmskiej w dół kontraruchem rowerowym na ul. Świętego Mikołaja.
- Na skrzyżowaniu ul. Młodowskiej i ul. Kopernika przewidziane jest udostępnienie wszystkich relacji dla rowerzystów. Na ul. Młodowskiej, za przejściem dla pieszych na powierzchni wyłączonej z ruchu, wykonany został pas ruchu dla rowerów do skrętu w lewo w kierunku Placu Łuczkowskiego. Po wykonaniu skrętu w lewo rowerzyści będą kontynuowali jazdę fragmentem kontrapasa rowerowego, a dalej na zasadach ogólnych kontraruchem. Jazda ul. Kopernika w stronę Placu Łuczkowskiego będzie również możliwa od strony ul. Sienkiewicza lub od strony Placu Gdańskiego. Dla relacji od strony Placu Łuczkowskiego wykonany został kolejny fragment pasa ruchu dla rowerów, który umożliwi jazdę na wprost przy cerkwi w kierunku ul. Sienkiewicza lub w lewo w ul. Młodowskiej. Pozostali użytkownicy w dalszym ciągu będą w tym miejscu obowiązani do skrętu w prawo - czytamy w komunikacie miasta.
W celu zwiększenia szerokości użytkowej jezdni dla ruchu rowerowego "pod prąd" korekcie ulegnie sposób parkowania samochodów na ul. Kopernika - od ul. Krzywej w dół skośnie częściowo na chodniku, a bliżej ul. Młodowskiej - równolegle do krawężnika.
Urzędnicy twierdzą, że nowe rozwiązania w znaczący sposób poprawią dojazd do części staromiejskiej dla rowerzystów i ograniczą problem jeżdżenia rowerami po chodnikach, a także przez przejścia dla pieszych na ul. Młodowskiej. Planowane zakończenie wszystkich prac związanych z wymianą oznakowania i zmianą organizacji ruchu w obrębie strefy staromiejskiej planowane jest na połowę grudnia.
Czytaj także:
- Chełm. Kiedy powstanie lodowisko na placu Łuczkowskiego?
- Europosłanka z Chełma pozbawiona immunitetu. Za co?
- Chełm. Prace nad budową stadionu lekkoatletycznego postępują. Zobacz, w jakim tempie?
- Chełm. Latarniany piar Chełmianki. Czy ktoś w końcu zrobi z tym porządek? - pytają mieszkańcy
- Chełm. Wspomóż hospicjum - kup kalendarz! To cegiełka na jego budowę
- Chełm. Dziurawa Szklana, ławeczki przy przychodni i przejście na Koszykowej
Napisz komentarz
Komentarze