Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Mieszkania, apartamenty, kawalerki do wynajęcia
Reklama

Pow. krasnostawski. Nie dał się oszukać, choć dzwonili kilkanaście razy!

Mimo wielu prób podjętych przez oszustów, 52-latek z powiatu krasnostawskiego wykazał się niezwykłą czujnością, dzięki czemu nie stracił oszczędności.
  • Źródło: KPP Krasnystaw
Pow. krasnostawski. Nie dał się oszukać, choć dzwonili kilkanaście razy!

Źródło: pixabay.com/pexels

W piątek (2 lutego) na Komendę Policji w Krasnymstawie zgłosił się 52–letni mieszkaniec powiatu krasnostawskiego, który zawiadomił, że padł ofiarą oszustów. 

- Z treści zawiadomienia wynika, że metoda, jaką posłużyli się oszuści, to spoofing. Mężczyzna zorientował się, że coś jest nie tak, gdy otrzymał kilkanaście połączeń z różnych numerów, a rozmówcy twierdzili, że oddzwaniają, ponieważ mieli nieodebrane połączenia z jego numeru - mówi starsza sierżant Anna Chuszcza z krasnostawskiej komendy policji.

Wśród telefonujących była również kobieta twierdząca, że jest policjantką. Powiedziała 52-latkowi, że zgłosił się do niej mężczyzna pokrzywdzony w wyniku wyłudzenia kredytu. Rzekomy oszust miał posługiwać się numerem telefonu należącym do zawiadamiającego.

Na szczęście 52–latek zachował czujność i nie poniósł żadnych strat materialnych.

Czym jest spoofing?

To popularne oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić z nich do ofiar i udawać inną osobę. Przy wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych dzwoniący może ręcznie wprowadzić numer, który ma się wyświetlić adresatowi połączenia jako numer dzwoniącego. Może być to dowolnie wybrany przez oszusta numer telefonu. Na przykład numer policji lub innej instytucji, czy znajomego. Jest to bardzo mylące i może prowadzić do utraty czujności.

Sprawcy tak prowadzą rozmowę, by zmanipulować rozmówcę i uzyskać dostęp do jego telefonu lub komputera, a w konsekwencji do rachunku bankowego. Ofiara spoofingu, sugerując się numerem, który wyświetlił się na telefonie jest przekonana, że prowadzi rozmowę ze znajomym, infolinią banku, pracownikiem urzędu lub policjantem. W większości przypadków oszuści próbują wywrzeć na swojej ofierze presję czasu i poczucie zagrożenia. Zwykle oszuści namawiają ofiary do przelania pieniędzy na dane konto.

Niestety wystraszony rozmówca często działa pod wpływem emocji,. Poinformowany o rzekomym włamaniu na konto bankowe i konieczności podjęcia szybkich działań, by zablokować możliwości włamywaczy podaje wszelkie dane, których żąda oszust, przekonany o tym, że ratuje pieniądze zgromadzone na swoim koncie.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama