We wtorek (6 lutego) do włodawskiej komendy zgłosił się 74–letni mieszkaniec naszego powiatu, który poinformował dyżurnego o otrzymanym telefonie.
- Miał do niego zadzwonić pracownik banku i przekazać, że na jego dane został zaciągnięty wysoki kredyt. Senior, nie czekając ani chwili, rozłączył się i szybko udał się do placówki bankowej w celu weryfikacji tych informacji. Na miejscu pracownica poinformowała go, że taka sytuacja nie miała miejsca i była to prawdopodobnie próba oszustwa. Dzięki zachowanej czujności nie poniósł żadnych strat materialnych – informuje aspirant sztabowa Kinga Zamojska-Prystupa z Komendy Powiatowej Policji we Włodawie.
Policjantka apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności.
- Prawdziwi pracownicy banków nie informują nas o możliwościach wycofania zaciągniętego kredytu za pośrednictwem telefonu. Kiedy żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych - z cała pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM. Uwaga – podczas rozmowy z oszustem na naszym telefonie może być także widoczny oficjalny numer infolinii banku. O próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112 – dodaj Prystupa.
Pamiętajmy! Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wykorzystać naszą naiwność. W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.
Czytaj też:
Napisz komentarz
Komentarze