Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Mieszkania, apartamenty, kawalerki do wynajęcia
Reklama

Jest problem z ekspresówką. Dlaczego budowa nie może ruszyć?

Informowaliśmy niedawno, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła wybór najkorzystniejszych ofert budowy S17 na odcinku Piaski - Zamość. Okazuje się, że sytuacja „zatoczyła koło” i procedury muszą ruszyć od nowa.
Jest problem z ekspresówką. Dlaczego budowa nie może ruszyć?

Źródło: GDDKiA

Najkorzystniejsze były już wybrane, ale...

Konkurencyjne firmy złożyły odwołania, a Krajowa Izba Odwoławcza wydała wyrok nakazujący GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie ich badania i oceny w przetargach na realizację dwóch odcinków S17 Piaski Łopiennik oraz Krasnystaw Izbica. W obu tych przypadkach GDDKiA została zobowiązana do odwołania swoich dotychczasowych decyzji oraz do powtórnego rozpatrzenia ofert, tych firm, które chciały się podjąć realizacji tego zadania. 

Przeanalizowano oferty, ale czy poprawnie? 

W obu przypadkach w sumie wpłynęły 23 oferty. Zostały one ocenione według konkretnych kryteriów (cena, przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe oraz na inne elementy m.in. ekrany). W tej rywalizacji na odcinku Piaski – Łopiennik (17 km) najkorzystniejsza okazała się oferta firmy Intercor, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. W przypadku odcinka Krasnystaw – Izbica (19 km) za najlepszą uznana została oferta firmy Mostostal Warszawa o wartości 936,6 mln zł. Konkurencyjne firmy złożyły (zgodnie z prawem) sprzeciw, podając powody. 13 lutego odwołania zostały rozpatrzone przez KIO, która nakazała GDDKiA unieważnienie dotychczasowych ustaleń oraz rozpatrzenie na nowo ofert. W przypadku odcinka Krasnystaw - Izbica orzekła także, że Mostostal Warszawa podlega wykluczeniu z udziału w dalszym postępowaniu. 

Co dalej?

Generalna dyrekcja dróg zapewnia, że po zapoznaniu się z uzasadnieniem do wyroku, podejmie decyzję co do dalszych działań i czynności, prowadzących do wyłonienia wykonawców tych dwóch odcinków i podpisania umów. Nie wiadomo jednak, czy działania te wpłyną na termin realizacji budowy S17. Będziemy informować o dalszych decyzjach, jakie zapadną.

W planach także kolejne odcinki

Obecnie trwa także przetarg na wyłonienie wykonawcy niespełna 10-kilometrowego odcinka Izbica Zamość Sitaniec, dla którego już wybrano najkorzystniejszą ofertę. Złożyło ją konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zawarcie umowy z wykonawcą planowane jest jeszcze w tym roku.

Dla dwóch odcinków: Łopiennik Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec Zamość Wschód trwają prace przygotowawcze. Niedawno Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie wydała decyzję środowiskową dla pierwszego z odcinków. Dla drugiego z nich procedura ta jest w toku.

Czytaj także:

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ghost 15.02.2024 14:42
trwa proces wyhamowywania lub nawet wstrzymywania wszelkich inwestycji jakie tylko mogą Polskę ruszyć do przodu...

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama