Najkorzystniejsze były już wybrane, ale...
Konkurencyjne firmy złożyły odwołania, a Krajowa Izba Odwoławcza wydała wyrok nakazujący GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie ich badania i oceny w przetargach na realizację dwóch odcinków S17 Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica. W obu tych przypadkach GDDKiA została zobowiązana do odwołania swoich dotychczasowych decyzji oraz do powtórnego rozpatrzenia ofert, tych firm, które chciały się podjąć realizacji tego zadania.
Przeanalizowano oferty, ale czy poprawnie?
W obu przypadkach w sumie wpłynęły 23 oferty. Zostały one ocenione według konkretnych kryteriów (cena, przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe oraz na inne elementy m.in. ekrany). W tej rywalizacji na odcinku Piaski – Łopiennik (17 km) najkorzystniejsza okazała się oferta firmy Intercor, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. W przypadku odcinka Krasnystaw – Izbica (19 km) za najlepszą uznana została oferta firmy Mostostal Warszawa o wartości 936,6 mln zł. Konkurencyjne firmy złożyły (zgodnie z prawem) sprzeciw, podając powody. 13 lutego odwołania zostały rozpatrzone przez KIO, która nakazała GDDKiA unieważnienie dotychczasowych ustaleń oraz rozpatrzenie na nowo ofert. W przypadku odcinka Krasnystaw - Izbica orzekła także, że Mostostal Warszawa podlega wykluczeniu z udziału w dalszym postępowaniu.
Co dalej?
Generalna dyrekcja dróg zapewnia, że po zapoznaniu się z uzasadnieniem do wyroku, podejmie decyzję co do dalszych działań i czynności, prowadzących do wyłonienia wykonawców tych dwóch odcinków i podpisania umów. Nie wiadomo jednak, czy działania te wpłyną na termin realizacji budowy S17. Będziemy informować o dalszych decyzjach, jakie zapadną.
W planach także kolejne odcinki
Obecnie trwa także przetarg na wyłonienie wykonawcy niespełna 10-kilometrowego odcinka Izbica – Zamość Sitaniec, dla którego już wybrano najkorzystniejszą ofertę. Złożyło ją konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zawarcie umowy z wykonawcą planowane jest jeszcze w tym roku.
Dla dwóch odcinków: Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód trwają prace przygotowawcze. Niedawno Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie wydała decyzję środowiskową dla pierwszego z odcinków. Dla drugiego z nich procedura ta jest w toku.
Napisz komentarz
Komentarze