Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Mieszkania, apartamenty, kawalerki do wynajęcia
Reklama

Miała zarobić 120 złotych, straciła prawie 14000!

Do krasnostawskich mundurowych zgłosiła się 27–letnia mieszkanka Zamościa. Zawiadomiła ich, że padła ofiarą oszustów podczas internetowych transakcji na portalu sprzedażowym OLX. To kolejna akcja naciągaczy w naszym regionie.
  • Źródło: KPP w Krasnymstawie
Miała zarobić 120 złotych, straciła prawie 14000!

Autor: Racool_studio

Źródło: Pixabay

W poniedziałek (11 marca) na komendę policji w Krasnymstawie stawiła się 27-letnia mieszkanka Zamościa, która zawiadomiła, że padła ofiarą oszustów podczas sprzedaży w internecie.

- Kobieta na portalu OLX wystawiła na sprzedaż chustę dziecięcą za 120 złotych. Już kilka minut po ukazaniu się ogłoszenia z 27-latką skontaktowała się zainteresowana zakupem kobieta, która niestety okazała się oszustką. Rzekomej kupującej zależało na przesyłce kurierskiej, na co zgodziła się sprzedająca. Na jej prośbę podała dane adresowe oraz adres e-mail. Następnie kobieta otrzymała wiadomość z załączonym zrzutem ekranu, który miał potwierdzać, że płatność za przesyłkę kurierską oraz chustę została zrealizowana – relacjonuje zdarzenie starsza sierżant Anna Chuszcza, rzeczniczka prasowa Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie.

Następnie pokrzywdzona dostała e-maila, który łudząco przypominał wiadomość od firmy kurierskiej. Był wysłany z podejrzanie wyglądającego adresu, ale na to pokrzywdzona już nie zwróciła uwagi. W wiadomości znajdował się link, w który miała kliknąć, by otrzymać płatność za chustę.

27-latka zrobiła to, następnie wybrała ikonę swojego banku, na który próbowała się zalogować. Miała jednak z tym problem, o czym oszuści wiedzieli, bo za chwilę zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik firmy kurierskiej. 

- Był uprzejmy i życzliwy. Chciał pomóc kobiecie w logowaniu. Otrzymała kilka SMS-ów z kodami autoryzacyjnymi, które mu przekazała. W treści jednej z wiadomości kobieta zauważyła kwotę 6900 złotych. Spytała mężczyznę „czy tak powinno być?”, po czym zapewniona, że wszystko jest w porządku, zajęta jednocześnie opieką nad dzieckiem, nie wnikała w szczegóły – dodaje Chuszcza.

Na koniec rozmowy mężczyzna poinformował ją, że może się już zalogować na stronę swojego banku i sprawdzić, że otrzymała przelew. Kobieta dopiero wtedy zorientowała się, że z jej konta zostały wykonane dwa przelewy na kwotę 6900 złotych. Straciła łącznie 13800 złotych!

JAK UNIKNĄĆ OSZUSTWA?
  • Czytaj SMS-y od banków. Zwróć uwagę na to, co autoryzujesz.
  • Nie przekazuj nikomu kodów autoryzacyjnych, nawet osobom podającym się za pracowników banków.
  • Stosuj zasadę ograniczonego zaufania w stosunku do potencjalnych kontrahentów.
  • Rozliczaj się bezpośrednio przez dany portal. Unikaj bezpośrednich transakcji. Uważaj na próby nawiązania kontaktu poza portalem, np. przez WhatsApp czy Messenger.
  • Nie klikaj w przesłane linki, przekierowujące na stronę banku.
  • Oszuści mogą podrobić stronę portalu aukcyjnego, stronę firmy przewozowej czy banku, tak samo jak i każdą inną stronę. Dlatego zwracaj uwagę na adres widoczny w przeglądarce.
  • Zwróć uwagę na poprawność językową strony, na której przekazujesz dane karty. Fałszywe strony często zawierają błędy, są napisane niegramatycznie.
CO ROBIĆ, GDY ZOSTANIESZ OSZUKANY?

- Koniecznie skontaktuj się ze swoim Bankiem przez infolinię.

- Możesz od ręki zastrzec swoją kartę w bankowości lub aplikacji swojego banku.

- Poinformuj policję.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama