Dzięki uczestnictwu w nim młodzież ma szansę m.in. rozwijać praktyczne umiejętności i zdobywać doświadczenie w różnych dziedzinach życia.
- Podczas trwania projektu uczniowie pracują na innowacyjnej platformie edukacyjnej i uczą się zarządzania projektem w profesjonalny sposób. Muszą zdobywać partnerów, zgromadzić odpowiedni budżet, prowadzić przeróżne działania i osiągać zasięgi. Na zakończenie każdy, kto ukończy projekt, zdobywa międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami wydany przez Project Management Institute ATP. Jest to wspaniała możliwość nabycia bardzo istotnych umiejętności, a nagrodą główną jest zdobycie Złotego Wilka - informuje nauczycielka Monika Łepik, która jest równocześnie koordynatorką projektu.
Tym razem zespół projektowy działa w dziedzinie ekologii. Za cel obrał sobie podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa, jednocześnie zdając sobie sprawę z rosnącego zagrożenia dla naszej planety.
- Postanowili działać i udowodnić, że ekologia może być zrozumiała, praktyczna i interesująca. Wykorzystując stworzone przez siebie scenariusze, uczniowie prowadzą zajęcia w przedszkolach i lekcje w klasach nauczania wczesnoszkolnego w szkołach podstawowych. Stworzone scenariusze udostępniane są także nauczycielom na terenie całej Polski - dodaje Łepik.
Tematyka scenariuszy jest bardzo urozmaicona. Poświęcona m.in. znaczeniu pszczół, segregacji odpadów, kryzysowi klimatycznemu, wodzie, odnawialnym źródłom energii, zanieczyszczeniu powietrza, roli zwierząt w ekosystemie, życiu w lasach i oceanach oraz gospodarce w obiegu zamkniętym.
- Zajęcia kierowane są przede wszystkim do najmłodszych, bo to oni są przyszłością i szansą dla naszej planety. Głównym założeniem projektu jest inspirowanie innych do podejmowania małych, ale istotnych kroków w kierunku zrównoważonego życia – podsumowuje jeden z uczestników.
W skład zespołu projektowego wchodzą: Ewelina Magier, Katarzyna Baran, Amelia Łepik, Elżbieta Radoń, Anita Krasicka, Oliwia Mazurek, Gabriela Radoń, Julia Jaśkowska, Patrycja Kupiecka i Jan Berbeć. Ich działania można śledzić w mediach społecznościowych (Facebook: EkoFlow, Instagram: ekoflow.projekt, TikTok: ekoflow.projekt). Uczniowie zapraszają też do uczestnictwa w wydarzeniach przez nich organizowanych i zachęcają, by „Złapać z nimi EkoFlow”.
Facebook: EkoFlow
Instagram: ekoflow.projekt, TikTok: ekoflow.projekt. Uczestnicy zachęcają by „Złapać z nimi EkoFlow!”
Napisz komentarz
Komentarze