Zgłosiło się aż 12 firm, które chciały wybudować ekspresówkę, ceny wykonania zadania były bardzo różnorodne. Wykonawcy podawali kwoty od 504 do 801 mln złotych. Nawet najniższa kwota przekroczyła założenia GDDKiA, ponieważ na ten cel zarezerwowano 422 mln złotych. W ponownym postępowaniu wyłoniono konsorcjum firm GAP Inşaat (lider), Fabe Polska oraz SP Sine Midas Stroy. Inwestycja ostateczne wykonana zostanie za 504 mln złotych.
Od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec
Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa niespełna 10 km dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec. Przebiegać on będzie nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17. Ominie od zachodniej strony miejscowość Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W ramach tego zadania powstaną m.in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec, planowanych jest 27 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt. Powstaną także drogi do obsługi ruchu lokalnego, system odwodnienia oraz system zarządzania ruchem, przebudowane zostaną drogi poprzeczne, krzyżujące się z planowaną drogą ekspresową.
W lutym GDDKiA dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty (wówczas wybrana została oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones). Podjęto jednak decyzję o unieważnieniu wyboru wykonawcy. Wpływ na to miał wyrok Krajowej Izby Wykonawczej. KIO nakazała GDDKiA m.in. unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie czynności ich badania i oceny. Podczas ponownego wyboru wykonawcy również pozostali startujący w konkursie mogą składać odwołania. Jeśli ich nie będzie, dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy GDDKiA będzie mogła podpisać kontrakt z wykonawcą.
Gdzie budują drogę ekspresową S17
Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. Dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Procedura jest w toku.
Po wydaniu decyzji będą mogły rozpocząć się prace budowlane, co planowane jest w tym roku. W przetargu są dwa wspomniane wcześniej odcinki: Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica. Obecnie trwa ponowna ocena złożonych ofert. Wybór wykonawców ma nastąpić w wakacje. Na etapie prac przygotowawczych są dwa odcinki: Łopiennik – Krasnystaw o długości 9 km, dla którego uzyskana została decyzja środowiskowa oraz ok. 12-kilometrowy Zamość Sitaniec – Zamość Wschód, dla którego procedura ta jest w toku. Przetargi na realizację mają być ogłoszone w przyszłym roku.
Napisz komentarz
Komentarze