Poprzednie postępowanie wygrał Mostostal Warszawa, jednak inne firmy, które wzięły udział w przetargu, złożyły odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Wówczas KIO nakazała Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad unieważnienie wyboru. Izba orzekła, że Mostostal Warszawa podlega wykluczeniu w dalszym postępowaniu przetargowym. Mostostal zaskarżył ten wyrok, ale sąd oddalił skargę w całości. Po ponownej analizie, 11 lipca, wyłoniono najkorzystniejszą ofertę. Złożyła ją firma Budimex.
"W przetargu wpłynęło 12 ofert o wartości od niespełna 838 mln złotych do ponad 1,3 mld, przy czym nasz budżet opiewał na 1,14 mld zł. Na wybór najkorzystniejszej z nich wpływ miały cena (waga kryterium 60 proc.) oraz kryteria pozacenowe, czyli przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe (20 proc.) oraz na inne elementy m.in. ekrany akustyczne (20 proc.)" - informuje GDDKiA.
Przy braku odwołań od dokonanego wyboru oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a także po przedstawieniu przez firmę Budimex gwarancji należytego wykonania, możliwe będzie podpisanie umowy. Wybudowany zostanie odcinek Krasnystaw – Izbica o długości 18,8 km. Rozpocznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem i początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17. Nieco dalej przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec – Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego. Powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica.
Napisz komentarz
Komentarze