Tegoroczne Chmielaki odbędą się już za miesiąc. To wydarzenie co roku przyciąga tłumy gości nie tylko z okolic, ale z całego kraju. By zorganizować to wydarzenie, zaangażowanych jest wiele osób. Radny Wilkołazki przypomniał, że zazwyczaj zarządzeniem burmistrza powoływany jest zespół do spraw koordynowania działań związanych z przygotowaniem i realizacją tego święta.
- Zarządzenie zostało wydane również w lutym bieżącego roku przez byłego burmistrza Roberta Kościuka. Utworzony zespół liczy 22 osoby, a w jego skład wchodzą przedstawiciele Urzędu Miasta Krasnystaw, niektórych miejskich jednostek oraz spółek, a także przedstawiciele Rady Miasta Krasnystaw, Rady Seniorów Miasta Krasnystaw oraz Młodzieżowej Rady Miasta Krasnystaw - mówił na sesji Marcin Wilkołazki.
Jak twierdził, w wyniku pracy komisji „chmielakowej” wybrani zostali m.in. artyści, którzy wystąpią na tegorocznych chmielakach oraz partner medialny, jednak po wyborach samorządowych nie odbyło się już żadne spotkanie zespołu „chmielakowego”.
- W związku z tym proszę o informację, czy pan burmistrz wydał zarządzenie rozwiązujące zespół do spraw koordynowania działań związanych z przygotowaniem i realizacją wydarzenia (...), a jeśli nie i zespół nadal działa, to wnioskuję, aby przywrócił pan jego bieżącą pracę oraz informował członków zespołu o szczegółach podejmowanych działań związanych z tegorocznymi Chmielakami - interpelował radny.
Jak się okazuje, burmistrz postanowił rozwiązać zespół oraz wprowadzić inną formułę nadzoru nad organizacją wydarzenia.
- Zarządzenie w sprawie powołana zespołu nie precyzowało zadań ani odpowiedzialności jego członków za poszczególne zadania. Uznałem, że jego funkcjonowanie ma charakter wyłącznie doradczy, a na etapie intensywnych działań na kilka tygodni przed chmielakami potrzebne są konkretne i szybkie działania, które delegujemy konkretnym osobom - poinformował burmistrz.
Obecnie odpowiedzialność nad koordynacją wszelkich działań związanych z wydarzeniem została powierzona dyrektorowi Krasnostawskiego Domu Kultury. W opinii burmistrza jest to osoba, która ma największe doświadczenie w tej dziedzinie.
- Zwoływanie zespołu złożonego z kilkudziesięciu członków, w tym osób niepracujących przy organizacji imprezy ani nieponoszący odpowiedzialności za powierzone zadania, uważam za czasochłonne i nieefektywne. Do burmistrza i podległych mu pracowników należy wykonanie działań związanych z organizacją chmielaków, natomiast państwo jako rada miasta, oceniają efekty tej pracy - podsumował Daniel Miciuła.
Napisz komentarz
Komentarze