Reguły gry są bardzo proste, gracze od razu wiedzą co robić i po zapoznaniu się z kosztami wypraw próbują swoich sił w wyścigu do bogactwa. Z punktu widzenia doradcy plusy tej gry to: idealne narzędzie do pracy, minusem jest to, że minimalna ilość graczy (12 osób) oznacza, ze nie uda się w nią pograć w mniejszym gronie.
W czasie rozgrywki uczniowie wcielają się w andrychowskich tkaczy, kowali i piekarzy, którzy produkując odpowiednie im towary ( chleby, bryki i płótna) handlują z innymi graczami lub odbywają wyprawy handlowe do innych miast w Europie. Celem gry jest zgromadzenie jak największego majątku.
Główne zastosowanie gry to rozwijanie kompetencji społecznych graczy oraz praktyczna edukacja na rzecz przedsiębiorczości. Chłopska Szkoła Biznesu angażuje emocje uczestników rozgrywki, skłania ich do współpracy oraz pozwala na samodzielne realizowanie własnych planów. Zalety gry najczęściej podkreślane: uatrakcyjnienie zajęć, integruje grupę, kształtuje postawy przedsiębiorcze wśród graczy, uczy prowadzenia negocjacji, podejmowania decyzji, ryzyka, uczy współpracy, samodzielności w działaniu oraz umiejętności nawiązywania kontaktów handlowych.
Na koniec zajęć podliczono zarobki każdego z uczestników, wybrano pierwsze III miejsca i wręczono upominki. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem a uczniowie byli bardzo aktywni.
Napisz komentarz
Komentarze