Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 22:23
Reklama Stachniuk Super Optyk - Black Week
Reklama https://chelmskiewidoki.pl

Unikaj jazdy na rezerwie

Wysokie ceny paliwa skłaniają wielu kierowców do oszczędności. Jednym ze sposobów na zmniejszenie wydatków jest rzadsze tankowanie i jazda do niemal ostatniej kropli. Często poruszanie się na rezerwie paliwa ma jednak drugą, ciemną stronę medalu. Bez względu na wiek i nowoczesność auta, może skutkować poważnymi problemami.
Unikaj jazdy na rezerwie

Autor: www.fakt.pl

1/4 zbiornika paliwa. Wskazówka zegara samochodowego, która zatrzymała się w tym miejscu, to znak, że pora zatankować. Teoretycznie taki poziom benzyny czy oleju napędowego pozwala przejechać jeszcze nawet ok. 200 km. Nie sugerujmy się jednak dystansem, ponieważ im więcej pustej przestrzeni w baku, tym więcej w nim powietrza i wilgoci, która skrapla się na ściankach i ścieka do paliwa. Przy niskich temperaturach woda zamarza i tworzy tzw. korki lodowe, zatykające przewody paliwowe, a to bardzo utrudni nam rozruch silnika. Poza tym wilgoć to idealne środowisko dla największego wroga samochodów, czyli oczywiście rdzy. A kiedy drobinki korozji, wraz z innymi zanieczyszczeniami przedostaną się do silnika czy innych elementów, odczujemy swoją nieodpowiedzialność w portfelu. Sama pompa paliwowa, która jest tutaj najbardziej zagrożona, to wydatek kilkuset złotych. Dochodzi do tego kosztowna robocizna. To samo tyczy się awarii wtryskiwaczy, których cena może sięgnąć 1000 zł.

Pompę paliwa mogą także uszkodzić przerwy w przepływie paliwa. Jeżdżąc z bakiem, w którym jest niewiele paliwa, powodujemy, że element ssący pompy nie pobiera odpowiedniej ilości cieczy, a tym samym nie jest właściwie smarowany. Jeśli auto jest znacznie wyeksploatowane, taka jazda to praktycznie śmierć dla pompy. Ciągłe poruszanie się na rezerwie niekorzystnie wpływa także na elektronikę auta odpowiedzialną za sterowanie silnikiem.

Oszczędność na paliwie przez rzadsze tankowanie jest więc tylko pozorna, ponieważ w praktyce przekłada się na ryzyko poważnych i drogich uszkodzeń. Awariom tego typu sprzyja zimowa aura oraz jazda okazjonalna i na krótkich odcinkach. Pilnujmy więc, aby wskazówka poziomu paliwa utrzymywała się na bezpiecznym poziomie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
KOMENTARZE
Autor komentarza: Pierre DolnientyTreść komentarza: Czy ktoś myślący uwierzył w te banialuki?Data dodania komentarza: 24.11.2024, 15:00Źródło komentarza: Chełm. Rozrasta się skład kadry kierowniczej miejskiej spółkiAutor komentarza: Majster RuraTreść komentarza: Pan Sikora powinien sobie przypomnieć swoje obraźliwe wpisy pod adresem Prezydenta w trakcie kampanii wyborczej, które publikował na Facebooku,a nie robić za trybuna ludowegoData dodania komentarza: 24.11.2024, 00:47Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?Autor komentarza: JolkaTreść komentarza: W Żmudzi też by się przydał kolejny blok dla młodych bo jest zapotrzebowanie na mieszkania a nie ma nic do kupienia.Data dodania komentarza: 23.11.2024, 18:35Źródło komentarza: Gm. Leśniowice. Otwierają się na młodych i ich potrzebyAutor komentarza: chełmiakTreść komentarza: Lokalizacja w tym miejscu tak dużego boiska bez trybun, parkingu i kilku innych rzeczy to porażka.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 23:34Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?Autor komentarza: ChelmiakTreść komentarza: Ale mamy za to boisko lekkoatletyczne przy rejowieckiej, szkoda tylko że brakuje tam tlenu do oddychania biegającData dodania komentarza: 22.11.2024, 21:17Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama