Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Stachniuk Super Optyk - Black Week
Reklama baner reklamowy

Pojazdy CEMEX dbają o bezpieczeństwo

CEMEX w Polsce rozpoczął akcję promującą bezpieczeństwo pieszych na drogach publicznych. W ramach kampanii pod hasłem „Bądź ostrożny! Rozejrzyj się… zanim wejdziesz na jezdnię” firma wykorzystuje ciężarówki należące do floty firmy, umieszczając na nich hasło kampanii.
Pojazdy CEMEX dbają o bezpieczeństwo

W ramach inicjatywy, po ulicach całego kraju będą poruszać się cementowozy pochodzące z zakładów cementowych w Chełmie i w Rudnikach, posiadające charakterystyczne, żółte oznakowanie z hasłem kampanii. Hasło zostanie umieszczone także na betonomieszarce z Wytwórni Betonu Towarowego przy ul. Annopol w Warszawie.

Pojazdy wykorzystane jako nośnik informacji, mają pomóc w ostrzeżeniu pieszych przed potencjalnymi zagrożeniami, z jakimi mogą mieć do czynienia w pobliżu dużych samochodów specjalistycznych, takich jak cementowozy, betonomieszarki czy wywrotki.

Hasło nawołuje do zwiększenia czujności, w szczególności przy przechodzeniu przez jezdnię. Dzięki całej kampanii CEMEX ma nadzieję na poprawę świadomości pieszych na temat zagrożeń w ruchu drogowym oraz pragnie propagować bezpieczne i odpowiedzialne zachowanie kierowców, pieszych i pozostałych uczestników ruchu na drogach.

Idea kampanii społecznej zrodziła się w Wielkiej Brytanii, gdzie w 2017 roku zaobserwowano 5-procentowy wzrost liczby wypadków śmiertelnych z udziałem pieszych. Z uwagi na dbałość o bezpieczeństwo i higienę pracy, które stanowią dla CEMEX najważniejszy priorytet, kampania będzie wdrażana we wszystkich krajach europejskich, gdzie firma prowadzi działalność.

Kampania towarzyszy stałym działaniom CEMEX w obszarze poprawy bezpieczeństwa na drogach, takim jak szkolenia kierowców floty, czy wyposażeniu samochody w dodatkowe lusterka, czujniki oraz elementy ostrzegawcze na tylnej i bocznej części pojazdów.

Dobre praktyki w CEMEX Polska

O prawie jedną trzecią wzrosła liczba dobrych praktyk zgłoszonych do raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki”, przygotowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W 17-tej edycji raportu po raz dziesiąty zostały opisane dobre praktyki CEMEX Polska. Premiera opracowania miała miejsce 28 marca br. w Warszawie.

Celem wydawanego raportu jest podsumowanie zaangażowania przedsiębiorstw w realizację idei odpowiedzialnego biznesu. Raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu prezentuje dobre praktyki firm w siedmiu obszarach społecznej odpowiedzialności biznesu według normy ISO 26 000. W tegorocznym raporcie znalazło się dwanaście praktyk CEMEX Polska. Jest to czterokrotny wzrost względem poprzedniego roku, jeśli chodzi o liczbę praktyk firmy zawartych w raporcie.

W raporcie zostały opisane zarówno praktyki z 2018 roku, jak również praktyki realizowane przez firmę regularnie od kilku lat. Wśród nowych projektów firmy CEMEX w raporcie znalazły się m.in. ubiegłoroczne inicjatywy w obszarze poprawy bezpieczeństwa rowerzystów - kampania „Bezpieczny rowerzysta”, pieszych i kierowców - kampania „Widzisz więcej – jedziesz bezpieczniej”. Opisany został również program profilaktyki onkologicznej kierowany do pracowników firmy.

Długoletnie praktyki firmy to przede wszystkim działania związane z priorytetem CEMEX, jakim jest BHP. Zaliczają się do nich m.in. konkurs na najlepszego podwykonawcę pod względem BHP czy też pikniki BHP w ramach Dni BHP i Zdrowia CEMEX. Docenione zostały również inicjatywy takie jak dialog z interesariuszami czy Akademia Zrównoważonego Rozwoju CEMEX.

Prowadzenie działań biznesowych w poszanowaniu zasad odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju to od lat jeden z filarów strategicznych CEMEX.

Według twórców raportu, społeczna odpowiedzialność biznesu odnotowuje dynamiczny rozwój, na co wskazują nowe inicjatywy i regulacje prawne, które zachęcają firmy do podejmowania działań w obszarze CSR.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama