Klucz do sukcesu
Identyfikacja wizualna jest dla firmy tym samym, czym dobre ubranie dla człowieka. Świadczy o jakości, marce i przemawia do wszystkich zmysłów, począwszy od wzroku. Tym samym, to niezbędny element w budowaniu wizerunku w taki sposób, aby odbiorca nie miał wątpliwości, że ma do czynienia z nami, a tym samym z profesjonalizmem.
Branding, identyfikacja wizualna pełni wiele funkcji nie tylko dla odbiorców, ale również dla samej firmy. Ułatwia podejmowanie decyzji, wyróżnia nas spośród innych, buduje znaczenie marki, a także staje się synonimem solidności, jakości i odpowiedzialności. Pokazuje również jacy jesteśmy, kim jesteśmy, a także jak bardzo jesteśmy zaangażowani wobec potrzeb klienta. Krótko mówiąc, to potężne narzędzie marketingowe, dzięki któremu zyskujemy nie tylko pieniądze, ale także renomę, a ta jest wartością bezcenną. Jeśli umiejętnie będzie posługiwać się alfabetem języka wizualnego, czyli zbiorem symboli i znaków związanych z naszym designem, będziemy jedynie zyskiwać. Oczywiście, wszystko to wymaga czasu, zaangażowania i autentyczności.
Elementy identyfikacji wizualnej
Branża i rodzaj działalności mają duży wpływ na to, jak właściwie kreować swoją identyfikację wizualną (a tym samym markę). Wydaje się to ograniczeniem, ale nim nie jest, ponieważ jedyną przeszkodą jest nasza kreatywność. Oryginalny, czytelny i prosty pomysł z pewnością wyróżni nas ponad wszelką konkurencję.
Wśród elementów identyfikacji wizualnej można wymienić:
-
Unikatowe logo, księga znaku
-
Wizytówki, papier firmowy, katalogi, teczki, gadżety
-
Strona internetowa oraz profile na portalach społecznościowych,
-
kolorystyki i typografie,
-
materiały reklamowe,
-
prezentacje cyfrowe i drukowane, ulotki, broszury, banery.
Pamiętajmy, że logo nie może być skomplikowane, ponieważ właśnie prostota zapada w pamięć, tak jak w przypadku najbardziej znanych światowych marek. Kolejnym ważnym krokiem jest zlecenie projektu graficznego stworzenia księgi znaku, czyli instrukcji obsługi Naszego unikatowego logo. Wizytówki firmowe to podstawowa forma reklamy Twojej firmy. Warto zadbać o ich profesjonalny i estetyczny wygląd. Natomiast papier firmowy jest świetnym uzupełnieniem materiałów reklamowych. Pozwala na przygotowanie profesjonalnie wyglądających pism oraz dokumentów, co pozytywnie wpłynie na wizerunek Twojej firmy.
Od podstaw – znaczy skutecznie
Jak stworzyć właściwą identyfikację wizualną? Na początek trzeba poznać tajniki branży, grupę odbiorców i jej oczekiwania, ale również to, co oferuje konkurencja. Im więcej wiemy, tym łatwiej podejmować nam decyzje strategiczne, jak też te związane z marką i jej wyglądem oraz jakością. W dzisiejszych realiach mamy tak naprawdę nieograniczone możliwości, a co za tym idzie, dynamiczne dopasowywanie się do oczekiwań i wymagań. W parze z wyglądem muszą iść jasne i czytelne przekazy, nie tylko słowne, ale też graficzne.
Wiele osób „konsumuje wzrokiem” ofertę firmy. Jeżeli jest ona ładna, a zarazem prosta i wyraźna, z pewnością wzbudzi w kliencie zainteresowanie. Jeżeli sami nie mamy zdolności graficznych, najlepszym rozwiązaniem będzie zatrudnienie grafika, który w pełni odda nasz zamysł w swoich projektach.
Nie masz jeszcze identyfikacji wizualnej swojej firmy?
Zadbaj o spójny wizerunek na rynku! Pomogę Ci stworzyć oryginalną identyfikację wizualną. Zajmuję się projektowaniem graficznym oraz tworzeniem stron www do każdego projektu i zlecenia podchodzę indywidualnie oraz profesjonalnie.
Zapraszam do zapoznania się z ofertą na mojej stronie internetowej www.gendek.pl
Poniżej przedstawiam Państwu moich kilka przykładowych realizacji
Napisz komentarz
Komentarze