Dyrektorka chełmskiego szpitala Kamila Ćwik podpisała umowę partnerską o wprowadzeniu trybu obsługi pacjenta w szpitalnym oddziale ratunkowym. Dzięki tej umowie chełmski SOR, jako 1 z 232 w całym kraju, zostanie objęty projektem koordynowanym przez Lotnicze Pogotowie Ratunkowe.Chodzi o projekt, który ma wspierać proces segregacji medycznej, co ma wprowadzić jednolite standardy w SOR-ach w całej Polsce. Jest współfinansowany z programu Infrastruktura i Środowisko, a jego szacunkowa wartość w skali kraju wynosi ok. 40 mln zł.
Ma usprawnić pracę SOR-ów i zwiększyć efektywność świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom znajdującym się w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego. System ma na celu zapewnienie łatwego dostępu do informacji o przewidywanym czasie oczekiwania w SOR-ach, a także generowanie danych umożliwiających ewaluację czasu udzielania świadczeń.
Po rozstrzygnięciu przetargu prowadzonego przez Lotnicze Pogotowie Ratunkowe chełmska placówka otrzyma sprzęt i oprogramowanie niezbędne do korzystania z systemu, m.in. urządzenia systemów kolejkowych, kardiomonitory i oprogramowanie pozwalające na przeprowadzanie segregacji medycznej. Wzorem europejskiego systemu, trafiający na SOR pacjent będzie pobierał numerek, który skieruje go w odpowiedniej kolejności do rejestracji. Następnie pacjentowi nadawana będzie opaska w kolorze definiującym, ile pacjent może czekać w kolejce. Opaskę czerwoną otrzyma pacjent, który niezwłocznie powinien trafić do dalszej diagnostyki, i dalej stosownie do stanu pacjenta: pomarańczowy ( pomoc bardzo pilna - czas oczekiwania do 10 minut), żółty (pomoc pilna - czas oczekiwania do 60 minut), zielony (pomoc odroczona- czas oczekiwania do dwóch godzin) i niebieski (wyczekujący - czas oczekiwania do czterech godzin).
Według harmonogramu projektu system ten w chełmskim szpitalnym oddziale ratunkowym zacznie funkcjonować od października 2019 roku.
Napisz komentarz
Komentarze