Oprócz całodobowych dyżurów (również w weekendy i święta) Telefoniczna Infolinia Pacjenta poszerza swoją ofertę o nowe informacje między innymi odnoszące się do dostępności leków. Taką decyzję podjął Narodowy Fundusz Zdrowia w związku z licznymi sygnałami o brakach pewnych leków w polskich aptekach. Z nowości należy wymienić również możliwość skorzystania z chatu i maila, a także – co ważne dla obcokrajowców – zamówienie rozmowy z konsultantem, który biegle posługuje się językiem angielski. Nowością jest też zamówienie rozmowy z tłumaczem języka migowego.
Bez zmian pozostają inne usługi świadczone przez konsultantów TIP. W dalszym ciągu będą oni udzielać informacji dotyczących m.in. danych teleadresowych placówek NFZ oraz placówek medycznych i gabinetów mających umowę z NFZ, o miejscach świadczenia nocnej i świątecznej opieki lekarskiej oraz najbliższych SOR-ach, a także zasadach udzielania świadczeń i funkcjonowania systemu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego, dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń czy zasad uzyskania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.
Jak informuje narodowy Fundusz Zdrowia, Telefoniczną Infolinię Pacjenta obsługiwać będzie też większa liczba konsultantów, co pozwoli na maksymalne skrócenie czasu oczekiwania na rozmowę. Jakość działania TIP będzie stale monitorowana przez NFZ.
Od początku działania infolinii, czyli od listopada ubiegłego roku, konsultanci udzielili ponad 11 tys. porad. Największe zainteresowanie było w pierwszych dniach uruchomienia. Obecnie to około 300-400 połączeń dziennie.
Telefoniczna Informacja Pacjenta jest dostępna pod numerem telefonu 800 190 590.
Napisz komentarz
Komentarze