Na ostatniej sesji radni przegłosowali kolejne zmiany w budżecie na 2017 rok. Jedna z nich dotyczyła zdjęcia 570 tys. zł z zadania z działu administracji publicznej i przekazania środków na dwa inne przedsięwzięcia. Władze miasta zdecydowały o rezygnacji z budowy sygnalizacji pożarowej w budynkach Urzędu Miasta Chełm przy ul. Lubelskiej 63 i 65 i przesunięciu całej kwoty na modernizację basenu w ZSO nr 8 i odbudowę muru przy bazylice.
W przypadku ZSO nr 8 przekazanie dodatkowych pieniędzy było konieczne, ponieważ najniższa oferta w przetargu na wykonawcę, przekroczyła kwotę zarezerwowaną na ten cel w budżecie. Natomiast 300 tys. zł miasto wyłoży na remont muru, mimo że nie jest właścicielem terenu, który otacza.
- Chodzi o to, że w 2013 roku aktem notarialnym teren ten został przekazany miastu w użytkowanie. Taki dokument potrzebny był ratuszowi do dokumentacji projektu na rewaloryzację zespołu katedralnego na Górze Chełmskiej - wyjaśnia Roland Kurczewicz, pełnomocnik prezydent Agaty Fisz. - Umowa użytkowania została podpisana na okres do 2030 roku, a to oznacza, że przez ten czas miasto zobowiązane jest do przeprowadzania na swój koszt wszelkich napraw i remontów na dzierżawionym terenie.
Niestety, wniosek, do którego miasto potrzebowało umowy użyczenia, nie uzyskał dofinansowania. Mimo to umowa nie została rozwiązana.
- Jednak dzięki temu, że miasto użytkuje ten teren, archeolodzy mogą prowadzić badania na tzw. wysokiej górce - dodaje Roland Kurczewicz.
Napisz komentarz
Komentarze