Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 13:25
Reklama
Reklama https://chelmskiewidoki.pl

Ceny aut i OC idą w górę!

Noworoczne podwyżki cen dotykają wszystkie branże, nie omijają również motoryzacyjnej. Zdrożeją nie tylko nowe i używane samochody, ale również obowiązkowe ubezpieczenia oraz kary za ich brak.
Ceny aut i OC idą w górę!

Wzrost cen pojazdów to efekt m.in. nowych limitów emisji spalin, który w 2020 r. ma docelowo wynosić 95 g dwutlenku węgla na kilometr. Producenci muszą inwestować w nowe rozwiązania technologiczne, co oznacza dla nich koszty. Jeśli średnia emisja CO2 przekroczy normy, czekają ich bowiem kary - 95 euro za każdy gram. Podwyżki cen obejmą nie tylko nowe samochody, ale również używane, które będą kosztować średnio 10% więcej niż dotychczas.

Ceny obowiązkowych ubezpieczeń pojazdów zaczęły rosnąć o kilka procent jeszcze w grudniu zeszłego roku. Można się więc spodziewać, że w tym czekają nas kolejne podwyżki. Trudno jeszcze mówić o liczbach, ponieważ sytuacja się klaruje.

Na pewno jednak dotkliwsze kary obejmą tych kierowców, którzy zaniedbają obowiązek posiadania polisy OC. Właściciele osobówek będą musieli zapłacić 1040 zł za mniej niż 3 dni spóźnienia (900 zł w 2019 r.), 2600 zł za przerwę od 3 do 14 dni (2250 zł w 2019 r.) i 5200 zł za zwłokę powyżej 14 dni (4500 zł w 2019 r.). Bardzo dotkliwe sankcje spotkają kierowców ciężarówek, którzy zapłacą odpowiednio 1560 zł, 3900 zł i aż 7800 zł (dla porównania 1350 zł, 3380 zł i 6750 zł z zeszłego roku). Kary nie ominą również właścicieli innych pojazdów, m.in. jednośladów. Oni zapłacą 170 zł za mniej niż 3 dni przerwy (150 zł w 2019 r.), 435 zł za okres od 3 do 14 dni (380 zł w 2019 r.) i 870 zł za ponad dwa tygodnie (750 zł w 2019 r.). Wzrost kar finansowych wynika ze wzrostu płacy minimalnej

Według danych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego ok. 100 000 kierowców jeździ bez ważnej polisy OC. W niechlubnej czołówce pod tym względem znajdują się właściciele pojazdów z województw: lubuskiego, opolskiego, warmińsko-mazurskiego oraz zachodniopomorskiego. W trzech kwartałach 2019 r. UFG wystawił ponad 93 000 wezwań do zapłaty kary za brak OC, czyli o niemal 25 000 więcej niż w tym samym okresie w 2018 r.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
KOMENTARZE
Autor komentarza: Pierre DolnientyTreść komentarza: Czy ktoś myślący uwierzył w te banialuki?Data dodania komentarza: 24.11.2024, 15:00Źródło komentarza: Chełm. Rozrasta się skład kadry kierowniczej miejskiej spółkiAutor komentarza: Majster RuraTreść komentarza: Pan Sikora powinien sobie przypomnieć swoje obraźliwe wpisy pod adresem Prezydenta w trakcie kampanii wyborczej, które publikował na Facebooku,a nie robić za trybuna ludowegoData dodania komentarza: 24.11.2024, 00:47Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?Autor komentarza: JolkaTreść komentarza: W Żmudzi też by się przydał kolejny blok dla młodych bo jest zapotrzebowanie na mieszkania a nie ma nic do kupienia.Data dodania komentarza: 23.11.2024, 18:35Źródło komentarza: Gm. Leśniowice. Otwierają się na młodych i ich potrzebyAutor komentarza: chełmiakTreść komentarza: Lokalizacja w tym miejscu tak dużego boiska bez trybun, parkingu i kilku innych rzeczy to porażka.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 23:34Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?Autor komentarza: ChelmiakTreść komentarza: Ale mamy za to boisko lekkoatletyczne przy rejowieckiej, szkoda tylko że brakuje tam tlenu do oddychania biegającData dodania komentarza: 22.11.2024, 21:17Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?
Reklama
Reklama
Reklama