Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 13:38
Reklama
Reklama baner reklamowy

Seniorki za kółkiem

Za kółko coraz częściej wsiadają osoby w starszym wieku - wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Dotyczy to szczególnie kobiet, których liczba na drogach wzrosła niemal trzykrotnie w ciągu ostatnich 10 lat.
Seniorki za kółkiem

Jeżeli taka tendencja się utrzyma, to w 2030 r. co czwarty polski kierowca będzie miał 65 lat lub więcej, a zdecydowaną większość wśród nich będą stanowić panie. Obecnie płeć piękna w wieku powyżej 55. roku życia to 43%, ale w ciągu dekady ich liczba wzrosła z 563 659 do niemal 1,6 mln. Teraz jest już ich blisko 2 mln spośród 9 mln wszystkich Polek posiadający uprawnienia kierowcy.

Statystyki zaprzeczają również dwóm stereotypom dotyczącym seniorów za kółkiem, których zawodowi kierowcy uważają za mało odpowiedzialnych. Nic bardziej mylnego. Z roku na rok coraz więcej zmotoryzowanych kobiet, zwłaszcza w starszym wieku, kupuje nie tylko ubezpieczenie OC, ale także AC. Panie po 55. roku życia stanowiły w zeszłym roku 30% wszystkich kupujących polisę. Coraz więcej z nich decyduje się także na zawarcie ubezpieczenia online, w 2019 r. było ich aż 14% spośród wszystkich seniorek posiadających samochód.

Drugi krzywdzący stereotyp mówi również o tym, że starsi kierowcy jeżdżą bardzo nieuważnie. Na pewno nie można przypisać go do pań powyżej 55 lat, ponieważ według danych Centralnego Instytutu Ochrony Pracy, jeżdżą one po mniej ruchliwych ulicach, unikają jazdy po zmroku i z nadmierną prędkością. W 2018 r. seniorzy obu płci w wieku 60+ spowodowali 16% wszystkich wypadków, ale to i tak mniej niż wszyscy młodsi kierowcy. Ponadto, tendencję spadkową ma też wskaźnik przyczyniania się do zdarzeń drogowych. Obecnie najwięcej, bo 17,5% powodują zmotoryzowani przed 25. rokiem życia. Wraz ze wzrostem wieku ten odsetek maleje i w przypadku osób po sześćdziesiątce wynosi niecałe 5%.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Brln 12.01.2020 23:33
Warto było by porownac jaki procent jest na drogach kierowców ponizej 25roku zycia a jaki procent jest starszych osob wzgedem wszystkich kierowców. Logiczne skoro jest wiecej mlodszych kierowców to bedzie wiekszy udzial procentowy w wypadkach drogowych .

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
KOMENTARZE
Autor komentarza: Pierre DolnientyTreść komentarza: Czy ktoś myślący uwierzył w te banialuki?Data dodania komentarza: 24.11.2024, 15:00Źródło komentarza: Chełm. Rozrasta się skład kadry kierowniczej miejskiej spółkiAutor komentarza: Majster RuraTreść komentarza: Pan Sikora powinien sobie przypomnieć swoje obraźliwe wpisy pod adresem Prezydenta w trakcie kampanii wyborczej, które publikował na Facebooku,a nie robić za trybuna ludowegoData dodania komentarza: 24.11.2024, 00:47Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?Autor komentarza: JolkaTreść komentarza: W Żmudzi też by się przydał kolejny blok dla młodych bo jest zapotrzebowanie na mieszkania a nie ma nic do kupienia.Data dodania komentarza: 23.11.2024, 18:35Źródło komentarza: Gm. Leśniowice. Otwierają się na młodych i ich potrzebyAutor komentarza: chełmiakTreść komentarza: Lokalizacja w tym miejscu tak dużego boiska bez trybun, parkingu i kilku innych rzeczy to porażka.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 23:34Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?Autor komentarza: ChelmiakTreść komentarza: Ale mamy za to boisko lekkoatletyczne przy rejowieckiej, szkoda tylko że brakuje tam tlenu do oddychania biegającData dodania komentarza: 22.11.2024, 21:17Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?
Reklama
Reklama
Reklama