Zgodnie z przygotowywaną nowelizacją, UTO, czyli każde urządzenie transportu osobistego będzie prawnie definiowane tak samo, jak rower. W ten przepis wpisze się środek transportu z napędem elektrycznym, którego szerokość nie przekracza 0,9 m, długość 1,25 m, masa własna 20 kg, a maksymalna prędkość 25 km/h. Nie będą się nim mogły poruszać dzieci poniżej 10. roku życia.
Osoby korzystające z hulajnóg elektrycznych oraz innych UTO będą miały również te same uprawnienia i obowiązki co rowerzyści, w tym konieczność jazdy ścieżką rowerową lub pasem dla rowerów, a także posiadanie przy sobie karty rowerowej. Zmiany obejmą także producentów oraz sklepy sprzedające takie urządzenia, które będą musiały spełniać wszystkie wymogi bezpieczeństwa.
Choć taka klasyfikacja UTO może dziwić, to w skali europejskiej nie jest niczym nowym. W Holandii są one traktowane nie jako rowery, ale wręcz na równi z lekkimi motorowerami, w Danii mogą ich używać osoby powyżej 15. roku życia, zaś w Niemczech wyznaczono dla nich limit prędkości na 20 km/h.
Napisz komentarz
Komentarze