Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 13:19
Reklama Stachniuk Super Optyk - Black Week
Reklama

Młodzi pędzą po śmierć

Mniej rannych i wypadków, ale więcej zabitych. Tak w skrócie przedstawiają się statystyki zdarzeń spowodowanych przez niedoświadczonych kierowców w zeszłym roku. Być może te niepokojące statystyki wpłyną na szybsze wprowadzenie w życie dawno przygotowanych zmian.
Młodzi pędzą po śmierć

Jak wynika z policyjnych danych, w 2019 r. co piąty wypadek na drodze był spowodowany przez kierujących w wieku 18 - 24 lat. Młodzi kierowcy doprowadzili do 4910 takich zdarzeń, co jednak daje wynik o 203 mniej niż w roku 2018. Mniej było również rannych we wszystkich tych wypadkach, bo 6400, podczas, gdy rok wcześniej było ich ponad 6700. Niestety, tendencji spadkowej nie odnotowano w przypadku osób zabitych. W 2018 r. młodzi kierowcy doprowadzili przez swą jazdę do do 428 zgonów, zaś w roku poprzednich do 462, czyli o 34 więcej. 33 proc. wszystkich zdarzeń było z kolei spowodowanych przez nadmierną prędkość niedostosowaną do warunków panujących na drodze. 

Problem brawurowej jazdy młodych i świeżo upieczonych kierowców nie dotyczy tylko Polski, ale wszystkich krajów, gdzie przemysł motoryzacyjny stale się rozwija, a na rynku pojawią się kolejne nowinki techniczne. Niestety, systemy bezpieczeństwa przegrywają ze skłonnością do ryzykownych zachowań i tendencji do sprawdzenia mocy silnika. W połączeniu z coraz częstszym wsiadaniem za kółko pod wpływem alkoholu czy substancji odurzających o tragedię nie jest trudno, mimo wciąż zaostrzanych przepisów i wymogów stawianych już kandydatom na kierowców. 

Eksperci od bezpieczeństwa na drodze przewidują, że znaczący wpływ na poprawę tych danych miałyby przygotowane już przepisy. Zakładają one m.in. nałożenie na młodych kierowców okresu próbnego, podczas którego podlegaliby dodatkowym obostrzeniom, także w kwestii ograniczenia prędkości. Nowicjusze za kółkiem mieliby również obowiązek poruszania samochodem oznakowanym zielonym listkiem, dzięki któremu łatwiej byłoby ich zidentyfikować w ruchu drogowym. Na razie jest to jednak tylko teoria, ponieważ data wejścia w życia tych zmian nadal nie jest znana. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
KOMENTARZE
Autor komentarza: Pierre DolnientyTreść komentarza: Czy ktoś myślący uwierzył w te banialuki?Data dodania komentarza: 24.11.2024, 15:00Źródło komentarza: Chełm. Rozrasta się skład kadry kierowniczej miejskiej spółkiAutor komentarza: Majster RuraTreść komentarza: Pan Sikora powinien sobie przypomnieć swoje obraźliwe wpisy pod adresem Prezydenta w trakcie kampanii wyborczej, które publikował na Facebooku,a nie robić za trybuna ludowegoData dodania komentarza: 24.11.2024, 00:47Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?Autor komentarza: JolkaTreść komentarza: W Żmudzi też by się przydał kolejny blok dla młodych bo jest zapotrzebowanie na mieszkania a nie ma nic do kupienia.Data dodania komentarza: 23.11.2024, 18:35Źródło komentarza: Gm. Leśniowice. Otwierają się na młodych i ich potrzebyAutor komentarza: chełmiakTreść komentarza: Lokalizacja w tym miejscu tak dużego boiska bez trybun, parkingu i kilku innych rzeczy to porażka.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 23:34Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?Autor komentarza: ChelmiakTreść komentarza: Ale mamy za to boisko lekkoatletyczne przy rejowieckiej, szkoda tylko że brakuje tam tlenu do oddychania biegającData dodania komentarza: 22.11.2024, 21:17Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?
Reklama
Reklama
Reklama