Dopełnienie powyższych formalności to obowiązek sprzedającego i kupującego, ale również darczyńcy i obdarowanego, jeśli auto zostało przekazane. Jeśli nie zdążymy z tym w ciągu 30 dni, czeka nas kara finansowa do 200 do nawet 1000 zł. Wystarczy jednak dostęp do internetu, komplet dokumentów z danymi samochodu (marka i model pojazdu, numer VIN, numer rejestracyjny, dane obu stron transakcji, a także zdjęcie lub skan umowy) oraz profil zaufany, który można założyć za pośrednictwem banku.
Kiedy mamy to wszystko, wystarczy zalogować się na stronie www.gov.pl, przejść do sekcji "Usługi dla obywatela", a następnie "Kierowcy i pojazdy". Tam natomiast wybieramy zgłoszenie nabycia lub zbycia pojazdy, klikamy "Wyślij zgłoszenie" i uzupełniamy formularz danymi. Ministerstwo Cyfryzacji zapowiada, że pracuje nad tym, aby elektroniczny dokument był jeszcze bardziej uproszczony i zintegrowany z usługą "Mój pojazd", co jeszcze bardziej przyspieszy cały proces. Po uzupełnieniu formularza wystarczy podpisać go za pomocą profilu zaufanego, a następnie zostanie on przekierowany do właściwego wydziału komunikacji. Jeśli tak się stanie, na skrzynce pocztowej na naszym koncie Mój Gov znajdziemy elektroniczne potwierdzenie.
Napisz komentarz
Komentarze