Pracownicy muszą zadbać o to, aby często dotykane powierzchnie w danym zakładzie były regularnie czyszczone środkiem dezynfekującym. Powinni także witać się z klientami bez uścisku dłoni, a także sami często i dokładnie myć ręce oraz pracować w rękawicach i maskach ochronnych. Wskazane jest również umieszczenie na terenie zakładu oraz w biurze obsługi stosowanych informacji o zasadach bezpieczeństwa. Przed przekazaniem kluczyków powinno się je odkazić.
- U nas biuro jest zamknięte, o czym część klientów niestety zapomina, ale oczywiście naprawy wykonujemy po wcześniejszym dogadaniu się przez telefon - mówi Marek Kiliański, właściciel firmy Auto Szyby Chełm. - Zanim nasi pracownicy przystąpią do pracy, najpierw dokładnie dezynfekujemy samochód i narzędzia, które będą nam potrzebne. Swoje obowiązki wykonujemy w maseczkach i z wykorzystaniem wszystkim zasad higieny. Dezynfekcję powtarzamy również po zakończeniu pracy i przed oddaniem auta klientowi.
Pracownicy serwisów przed przystąpieniem do pracy powinni dezynfekować wnętrze, a także zabezpieczyć folią ochronną fotele i pozostałe miejsca, z którymi styka się ciało. Jazdy testowe należy ograniczyć do minimum, zaś jeśli do nich dojdzie, wskazane jest powtórzenie procesu dezynfekcji. Klienci, którzy przyjeżdżają z własnymi częściami do wymiany, powinni mieć pewność, że są właściwe. Dzięki temu, nie będą musieli wracać do warsztatu wcześniej niż po odbiór auta, a tym samym nie narażą siebie i pracowników na ryzyko zakażenia.
Sklepy motoryzacyjne działają, ale jest też możliwość zamówienia w nich części przez internet lub telefonicznie. Odbieramy wtedy towar na miejscu, pojawiając się o umówionej godzinie, bądź z rąk kuriera. Opłat w obu przypadkach, a także za naprawę usterki w aucie, dokonujmy kartą płatniczą.
Niektóre warsztaty mają w swojej ofercie usługę "door-to-door". Polega ona na tym, że samochód jest obierany spod domu klienta przez jednego z pracowników stacji lub lawetą, a następnie odstawiany w podobny sposób, aby zminimalizować kontakt. Zarówno przy obiorze, jak i przy zwrocie, auto powinno być wcześniej przewietrzone i zdezynfekowane, zaś obie strony powinny używać rękawiczek. O taką usługę należy dopytywać indywidualnie w każdym serwisie, aczkolwiek w stanie epidemii decyduje się na nią coraz więcej firm z branży.
Jeśli naprawa wymaga pozostawienia samochodu w warsztacie na dłużej, oprócz usunięcia usterek, warto dodatkowo zdecydować się na ozonowanie, czyli usuwania z wnętrza pojazdu nieprzyjemnych zapachów i zdezynfekowania z bakterii, zarazków czy grzybów.
Szczegółowy raport w zakresie obsługi kierowców w serwisach, warsztatach, stacjach kontroli pojazdów oraz stacjach benzynowych w naszym regionie znajdziecie w bieżącym wydaniu Super Tygodnia oraz w wydaniu elektronicznym
Napisz komentarz
Komentarze