Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 22:01
Reklama
Reklama https://chelmskiewidoki.pl

Przebudowa torów coraz bliżej

Samorządowcy muszą opracować studium planistyczno-prognostyczne i przekonać ministerstwo infrastruktury, że linię kolejową Chełm-Włodawa trzeba koniecznie zmodernizować.
Przebudowa torów coraz bliżej

Aby przebudowa tej linii kolejowej była brana pod uwagę, nasze samorządy musiały wyrazić chęć udziału w tym przedsięwzięciu. Ich zgłoszenia były następnie oceniane przez specjalną komisję. W drugim etapie muszą opracować dokument, w którym przekonają przedstawicieli ministerstwa infrastruktury, że ta linia będzie intensywnie wykorzystywana do przewozów towarowych oraz pasażerskich. Muszą udowodnić też, dlaczego ludzie chętniej będą wybierali podróż pociągiem, niż samochodem lub autobusem. Ten dokument musi powstać najpóźniej do 28 listopada 2021 roku. Jeśli ministerstwo go zaakceptuje, to w kwietniu 2022 roku zostanie podpisana umowa na realizację inwestycji. Po jej podpisaniu niezwłocznie rozpocznie się modernizacja linii kolejowej na tzw. kolej szerokotorową. W przyszłości linia ma być wydłużona aż do Zawady koło Zamościa. Z kolei w Orchówku zostanie przygotowana do budowy mostu łączącego powiat włodawski z Białorusią.

Na modernizację linii kolejowych rząd przeznaczył 5,6 mld zł. Kolejny miliard mają dołożyć samorządy, które zyskają na przywróceniu tras kolejowych. Prawdopodobnie każda z gmin będzie musiała wydać na ten cel nawet kilka milionów złotych.

- Liczymy, że urząd marszałkowski weźmie na siebie większą część kosztów tego zadania. Takie przynajmniej były wcześniejsze zapewnienia – tłumaczy burmistrz Włodawy Wiesław Muszyński.

Nowelizację ustawy o przywróceniu połączeń kolejowych między miastami w ramach Programu Kolej+, sejm przyjął w styczniu tego roku. W marcu podpisał ją prezydent Polski. Zakłada ona, że do 2028 roku ruch pociągów zostanie przywrócony na 21 odcinkach w całej Polsce, między miastami liczącymi nie mniej niż 10 tys. mieszkańców, w tym również między Chełmem i Włodawą. Obecnie tą trasą kursuje, ale tylko w letnie weekendy, autobus szynowy. Czasem odbywa się transport drewna z Nadleśnictwa w Sobiborze Stacji.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
KOMENTARZE
Autor komentarza: Pierre DolnientyTreść komentarza: Czy ktoś myślący uwierzył w te banialuki?Data dodania komentarza: 24.11.2024, 15:00Źródło komentarza: Chełm. Rozrasta się skład kadry kierowniczej miejskiej spółkiAutor komentarza: Majster RuraTreść komentarza: Pan Sikora powinien sobie przypomnieć swoje obraźliwe wpisy pod adresem Prezydenta w trakcie kampanii wyborczej, które publikował na Facebooku,a nie robić za trybuna ludowegoData dodania komentarza: 24.11.2024, 00:47Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?Autor komentarza: JolkaTreść komentarza: W Żmudzi też by się przydał kolejny blok dla młodych bo jest zapotrzebowanie na mieszkania a nie ma nic do kupienia.Data dodania komentarza: 23.11.2024, 18:35Źródło komentarza: Gm. Leśniowice. Otwierają się na młodych i ich potrzebyAutor komentarza: chełmiakTreść komentarza: Lokalizacja w tym miejscu tak dużego boiska bez trybun, parkingu i kilku innych rzeczy to porażka.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 23:34Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?Autor komentarza: ChelmiakTreść komentarza: Ale mamy za to boisko lekkoatletyczne przy rejowieckiej, szkoda tylko że brakuje tam tlenu do oddychania biegającData dodania komentarza: 22.11.2024, 21:17Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?
Reklama
Reklama
Reklama