W poradniku znajdują się konkretne i przydatne informacje dotyczące przede wszystkim praw pacjenta związanych z korzystaniem z systemu opieki podczas wyjazdu. Warto zapamiętać, że jeśli korzystamy ze świadczeń zdrowotnych w przychodni lub szpitalu, prawa pacjenta przysługują nam zawsze i powinniśmy je znać. W poradniku znaleźć można również między innymi zasady dotyczące zachowania reżimu sanitarnego oraz to, jak się leczyć w czasie epidemii.
Rzecznik przypomina, co zabrać ze sobą w wakacyjnej apteczce. Przed wyjazdem należy zabezpieczyć się w odpowiednią ilość leków, które przyjmujemy na stałe, oraz podpowiada, jak należy postąpić, kiedy nasz lekarz rodzinny przebywa na urlopie lub musimy skorzystać z pomocy lekarza poza miejscem zamieszkania. Jest też mowa o tym, w jakich sytuacjach należy korzystać z głosić się z nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej, a w jakich powinniśmy zgłosić się na szpitalny oddział ratunkowy.
W opublikowanej broszurze zainteresowany znajdzie też informację na temat EKUZ, czyli Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego, która uprawnia do korzystania ze świadczeń zdrowotnych podczas pobytu na terenie państw członkowskich Unii Europejskiej.
W biuletynie odnajdziemy także ważny numer i inne dane, które mogą być pomocne podczas urlopu. Telefoniczna Informacja Pacjenta – 800 190 590 (czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 18). RPP zachęca także do kontaktu poprzez maila na adres [email protected].
"Wakacyjny poradnik pacjenta" dostępny jest na stronie www.gov.pl/web/rpp/.
Napisz komentarz
Komentarze