Dzwonić zaczęli już w ubiegły 26 października.
- Działamy w imieniu i na rzecz pacjentów. Ważna jest dla nas opinia na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Nasza ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy - czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie NFZ.
To badanie pilotażowe, a ankieterzy dzwonią tylko do niektórych, wybranych pacjentów leczących się w szpitalach. Ankieterzy nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić. Będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Pacjenci muszą mieć jasność, które świadczenie oceniają.
Wystarczy opowiedzieć na dziewięć pytań:
- Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
- Jaka była jakość wyżywienia? Czy komunikacja była zrozumiała?
- Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
- Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
- Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
- Czy w nocy była cisza?
- Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
- Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
- A jak jest w naszych szpitalach w skali od 0 do 10…?
Sprawdzanie ankieterów
W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić ich tożsamość w infolinii (TIP), pod numerem 800 190 590. NFZ prosi, aby pacjenci kończyli rozmowę z ankieterem, gdy poprosi on o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, poinformowali nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. Pacjenci powinni zakończyć rozmowę i skontaktować się pod nr telefonu 800 190 590 zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi jakiekolwiek ich wątpliwości.
Napisz komentarz
Komentarze