- W ramach przedłożonego do wglądu przez Urząd Miasta Chełm projektu uchwały wpłynęło kilkadziesiąt uwag. Ich autorami są przede wszystkim przedsiębiorstwa - wyjaśnia Damian Zieliński z gabinetu prezydenta.
Propozycje mieszkańców dotyczą głównie: możliwości lokalizowania pylonów i totemów reklamowych oraz zwiększenia ich dopuszczalnych wysokości, zwiększenia liczby dopuszczonych w projekcie uchwały reklam, zwiększenia wymiarów reklam oraz wydłużenia okresu dostosowania elementów do wymagań uchwały.
Teraz wszystko w rękach władz miasta. Uchwała na pewno przejdzie korektę, będzie też musiała przejść głosowanie na sesji rady miasta.
- Przy rozpatrywaniu zgłoszonych uwag miasto będzie szukać rozwiązań, które stanowić będą kompromis zarówno dla mieszkańców, jak i przedsiębiorców - zapewnia Zieliński.
Uchwała krajobrazowa to nic innego jak zbiór zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych, a także ogrodzeń, ich gabarytów i standardów. Obecnie kolorowe i niespójne reklamy szpecą miejską przestrzeń publiczną, dokument ma to zmienić. Jej przygotowanie to odpowiedź na sugestie mieszkańców i turystów, którzy wielokrotnie sugerowali, że miasto powinno mieć dokument regulujący zasady, na podstawie których można umieszczać w przestrzeni publicznej np. banery reklamowe.
Czytaj też: Chełm: Rowery miejskie od czerwca. Nareszcie!
Napisz komentarz
Komentarze