Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 21:22
Reklama
Reklama

Renault wycofuje się z Moskwy. Opuszczoną fabrykę zajmie moskwicz

Rosja, atakując Ukrainę, naraziła się na potężne wstrząs we własnej gospodarce. Największe światowe marki bojkotują zbrodnicze działania i wycofują się z kraju agresora.
Renault wycofuje się z Moskwy. Opuszczoną fabrykę zajmie moskwicz

Autor: iStock

Tylko w ostatnim czasie decyzję o opuszczeniu Rosji podjęły m.in. restauracje McDonald’s, koncerny Pepsi Co. i The Coca-Cola Company, Siemens, Nokia czy Henkel. Z listy wstydu zniknie teraz Renault, które – prawdopodobnie pod wpływem nacisków – zdecydowało się zamknąć swoją fabrykę w Moskwie. O sprawie informowała stacja CNN:

– Renault posiadało pakiet kontrolny w Avtovaz, spółce-matce popularnej rosyjskiej marki samochodowej Łada. W swoim oświadczeniu z tego tygodnia Renault poinformowało, że pakiet kontrolny został sprzedany rządowi Rosji , natomiast pakiet kontrolny w moskiewskiej fabryce, w której produkowane były samochody renault, został sprzedany Moskwie. Renault pozostawiło otwartą możliwość późniejszego powrotu na rosyjski rynek – czytamy.

Rosja wznowi produkcję Moskwicza

Choć oficjalnie mer Moskwy Siergiej Sobianin tłumaczył, że jest to spowodowane próbą ratowania kilku tysięcy pracowników, prawdopodobnie również przyczyny ekonomiczne skłoniły Rosjan do odkupienia fabryki od Renault. Wkrótce ma zostać wznowiona produkcja nieistniejącej już marki Moskwicz, pod którą samochody produkowane były przez ponad 60 lat. Ostatecznie swoją działalność ówczesna fabryka zakończyła w 1991 roku.

– Podobnie jak w przypadku wielu marek samochodów z krajów bloku komunistycznego, moskwicz borykał się z problemami z jakością. Według książki „Cars for Comrades” Lewisa Siegelbauma, Moskwicz 408 z lat 60., który miał 50-konny silnik, był nawet wymieniany przez sowieckich urzędników z powodu licznych wad. Autor opisuje go po prostu jako „straszny samochód” – przypomina amerykański serwis informacyjny.

Na swoim blogu Siergiej Sobianin zdradza, że początkowo produkcja obejmie klasyczne auta napędzane silnikiem spalinowym. Plany na przyszłość obejmują również samochody elektryczne.

– W 2022 roku otworzymy nową kartę w historii moskwicza – podsumował.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
KOMENTARZE
Autor komentarza: Pierre DolnientyTreść komentarza: Czy ktoś myślący uwierzył w te banialuki?Data dodania komentarza: 24.11.2024, 15:00Źródło komentarza: Chełm. Rozrasta się skład kadry kierowniczej miejskiej spółkiAutor komentarza: Majster RuraTreść komentarza: Pan Sikora powinien sobie przypomnieć swoje obraźliwe wpisy pod adresem Prezydenta w trakcie kampanii wyborczej, które publikował na Facebooku,a nie robić za trybuna ludowegoData dodania komentarza: 24.11.2024, 00:47Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?Autor komentarza: JolkaTreść komentarza: W Żmudzi też by się przydał kolejny blok dla młodych bo jest zapotrzebowanie na mieszkania a nie ma nic do kupienia.Data dodania komentarza: 23.11.2024, 18:35Źródło komentarza: Gm. Leśniowice. Otwierają się na młodych i ich potrzebyAutor komentarza: chełmiakTreść komentarza: Lokalizacja w tym miejscu tak dużego boiska bez trybun, parkingu i kilku innych rzeczy to porażka.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 23:34Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?Autor komentarza: ChelmiakTreść komentarza: Ale mamy za to boisko lekkoatletyczne przy rejowieckiej, szkoda tylko że brakuje tam tlenu do oddychania biegającData dodania komentarza: 22.11.2024, 21:17Źródło komentarza: Chełm. Polityczna awantura o pumptrack. Kto nie jest w koalicji, nie ma wpływu na miejskie sprawy?
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama