Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 07:26
Reklama Stachniuk Super Optyk - Black Week
Reklama baner reklamowy

Zmiana na egzaminie na prawo jazdy. Będzie trudniej

Kandydaci na kierowców będą musieli zdać nowy egzamin, żeby otrzymać prawo jazdy. To już przesądzone.
Zmiana na egzaminie na prawo jazdy. Będzie trudniej

Autor: iStock

Nie jest to „krajowy” pomysł, tylko wytyczne Komisji Europejskiej. Unia szuka sposobu na zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Wynikiem tych prac jest dyrektywa dotycząca praw jazdy. 

Zgodnie z nią za 3 lata w krajach członkowskich na egzaminie na prawo jazdy zostanie wprowadzony nowy element. Trzeba będzie zdać „test percepcji ryzyka”. 

Co się za tym kryje?

Test ma się składać – jak wyjaśnia serwis brd24.pl – z filmów wideo. Zdający podczas ich oglądania musi w odpowiednim czasie wskazać, czy na drodze występuje „zagrożenie”. 

„Jakie sytuacje musi uznać za „ryzykowne”? Na przykład inny samochód szybko dojeżdżający do skrzyżowania z drogi podporządkowanej; parkujący samochód, z którego zaraz ktoś może zechcieć wysiąść; czy dziecko jadące rowerem po chodniku, które może zachować się nieprzewidywalnie" – czytamy.

Gdy kursant zauważy na filmie takie zagrożenie, będzie musiał kliknąć myszką. 

Polska się przygotowuje

Takie rozwiązania już działają w kilku zachodnich krajach, m.in. w Wielkiej Brytanii, USA, Australii, Japonii czy w Niemczech.

Polska branża szkoleniowa już zaczęła się przygotowywać do tej zmiany. Omawiano je m.in. podczas konferencji „System egzaminowania i szkolenia kierowców w praktyce”, którą zorganizowała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych (PWPW wciąż zarządza systemem, w którym odbywa się polski egzamin na prawo jazdy). Obecni na niej byli przedstawiciele KMPR, Ministerstwa Infrastruktury, WORD-ów oraz Instytutu Transportu Samochodowego – podaje serwis.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama