Dzięki zmianie źródła finansowania miasto uzyska 100% dofinansowania na zakup autobusów wodorowych. Oznacza to, że wydatki netto związane z zakupem pojazdów zostaną pokryte ze środków KPO, a podatek przez NFOŚiGW.
- Urząd miasta wyraził wolę zmiany tego dofinansowania. Obecnie trwają rozmowy i formalności związane z tym działaniem. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oczywiście musi teraz podjąć odpowiednie kroki w celu aneksowania umowy i przygotowania dokumentów, które później zostaną parafowane przez obie strony. Na tej mocy będzie mogło dojść do zmiany finansowania - tłumaczy rzecznik prasowy Urzędu Miasta Chełm Damian Zieliński.
Przypomnijmy, że postępowanie przetargowe wygrała je firma PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy Sp. z o.o. z Konina i to właśnie ona ma dostarczyć do Chełma 26 sztuk fabrycznie nowych, nieeksploatowanych, całkowicie niskopodłogowych jednoczłonowych autobusów.
Każdy musi mieć minimum 60 miejsc dla pasażerów, z czego przynajmniej 27 ma być miejscami siedzącymi. Nowe pojazdy komunikacji zbiorowej mają też być 3-drzwiowe. Ponadto gwarancja magazynu energii, jak i samego autobusu, musi wynosić przynajmniej 84 miesiące, a magazyn energii elektrycznej musi zapewnić, niezależnie od warunków zewnętrznych i stopnia zużycia, przejechanie minimum 20 km bez ładowania.
Miasto prowadzi też postępowanie przetargowe na budowę nowej zajezdni autobusowej przy ulicy Okszowskiej 41. Obiekt ten będzie dostosowany do obsługi autobusów wodorowych.
- Trwa również analiza ofert złożonych na budowę nowej zajezdni autobusowej na potrzeby użytkowania autobusów wodorowych. Istotne jest to, że dwie ze złożonych ofert mieszczą się w środkach przeznaczonych przez miasto na ten cel - dodaje Zieliński.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze