W Krasnostawskim Domu Kultury 2 października podpisano list intencyjny rozpoczynający prace nad stworzeniem marki turystycznej dla regionu Kraszczady.
Poniżej galeria zdjęć z konferencji:
Celem projektu "Turystyczna Marka Kraszczady" jest promocja powiatu krasnostawskiego poprzez stworzenie spójnej i atrakcyjnej marki turystycznej. Dzięki temu region będzie mógł skuteczniej eksponować swoje unikalne walory przyrodnicze, kulturowe i historyczne. Podczas konferencji zaprezentowane zostały główne założenia projektu oraz korzyści, jakie może przynieść rozwój turystyki w regionie, zarówno dla lokalnych mieszkańców, jak i przedsiębiorców.
Organizatorami wydarzenia byli: Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, miasto Krasnystaw, Starostwo Powiatowe w Krasnymstawie i Instytut Rozwoju Samorządu Terytorialnego Województwa Lubelskiego. Wśród uczestników znaleźli się między innymi: wójtowie, przedstawiciele samorządów gminnych i samorządu powiatu krasnostawskiego, dyrektorzy ośrodków kultury, a także przedsiębiorcy i przedstawiciele organizacji pozarządowych z branży turystycznej i krajoznawczej.
- Cieszę się, że spotykamy się dzisiaj w tak szerokim gronie, aby porozmawiać o bardzo ważnej gałęzi nasze lokalnej gospodarki. Turystyka to dziedzina, która przyczynia się nie tylko do promocji naszego regionu, ale także buduje mosty między kulturami, samorządami, wspiera przedsiębiorczość i tworzy nowe miejsca pracy. Jestem dumny, że to właśnie w sercu naszego powiatu możemy rozmawiać o trendach i innowacyjnych rozwiązaniach, aby w pełni wykorzystać potencjał, jaki daje lokalizacja powiatu krasnostawskiego. Mam nadzieję, że konferencja będzie dla nas wszystkich źródłem inspiracji oraz szeregu pomysłów, które pomogą nam wspólnie rozwijać markę Kraszczady - mówił burmistrz Krasnegostawu Daniel Miciuła.
Sylwia Piętal, kierownik Oddziału Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubelskiego, przedstawiła koncepcję zrównoważonego rozwoju turystyki w regionie. Z kolei Paweł Łapiński, dyrektor Zespołu Lubelskich Parków Krajobrazowych, wyjaśnił, że region Kraszczad, położony między Krzczonowskim a Skierbieszowskim Parkiem Krajobrazowym, obejmuje swoim zasięgiem miasto Krasnystaw oraz gmin: Krasnystaw, Izbica, Gorzków, Rudnik i Żółkiewka. Dorota Lachowska, dyrektor LROT, przedstawiła założenia rozwoju marki turystycznej Kraszczady, inspirując się przykładem Roztocza. Następnie moderowała panel dyskusyjny, podczas którego uczestnicy podkreślali wagę współpracy między samorządami, przedsiębiorcami i organizacjami turystycznymi w tworzeniu silnej marki regionu.
Konferencję zwieńczyło podpisanie listu intencyjnego w sprawie rozpoczęcia prac nad rozwojem Turystycznej Marki Kraszczady przez samorządowców i przedstawicieli organizacji pozarządowych.
Napisz komentarz
Komentarze