Wydłużony do 300 metrów peron to nie tylko większa wygoda dla podróżnych, ale także szansa na rozwój komunikacji kolejowej w regionie. Dłuższe składy pozwolą na zwiększenie liczby miejsc siedzących, co będzie szczególnie istotne podczas szczytów komunikacyjnych, takich jak wakacje czy długie weekendy. Peron został zbudowany i wyposażony za ponad 4,7 mln zł w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025".
- Nowy peron został dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Dla wygody pasażerów zamontowaliśmy wiaty, ławki oraz poręcze, które umożliwiają odpoczynek w pozycji stojącej. Podróżowanie ułatwiają czytelne oznakowania, tablice informacyjne, gabloty z rozkładem jazdy oraz system informacji głosowej. Zamontowaliśmy jasne oświetlenie LED, które zapewnia bezpieczeństwo podróżowania po zmroku. Dla osób niewidomych i niedowidzących przygotowaliśmy ścieżki naprowadzające oraz antypoślizgową nawierzchnię o wypukłej fakturze - przekazała nam Anna Znajewska-Pawluk z PKP PLK S.A.
Celem „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025" jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. W województwie lubelskim Program Przystankowy obejmuje 20 lokalizacji.
Podróżni korzystają już z nowych i zmodernizowanych przystanków w takich lokalizacjach, jak: Sarnów, Grabów Szlachecki i Leopoldów (między Łukowem a Dęblinem), Chotyłów (na trasie Łuków - Terespol), Wólka Niedzieliska, Niedzieliska Kolonia, Szczebrzeszyn Miasto, Żurawnica i Długi Kąt (między Rejowcem a Hrebennem) , Kraśnik (między Lublinem a Stalową Wolą), Łagiewniki, Bystrzyca (koło Lublina), Bezwola, Milanów,, Ustrzesz,, Jaski, Aleksandrów (między Lublinem a Łukowem), Zamość Starówka i Zamość Wschód oraz Chełm Miasto. Wartość Programu Przystankowego w woj. lubelskim opiewa na ponad 57 mln zł.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze