Pomoc prawna dla konsumentów jest świadczona coraz częściej. Jakich spraw dotyczy?
Każdy z nas przynajmniej raz spotkał się z nieprzyjemną sytuacją, gdy zakupiony towar okazał się wadliwy, a sprzedawca nie uznał naszej reklamacji. Konsumentowi, który wszedł w posiadanie rzeczy niezgodnej z umową, np. uszkodzonej, niesprawnej (wada fizyczna) lub pochodzącej z kradzieży (wada prawna), przysługuje prawo złożenia reklamacji z tytułu rękojmi, co wynika z Kodeksu cywilnego. W jej ramach kupujący może zażądać od sprzedawcy naprawy towaru, wymiany go na nowy lub obniżenia jego ceny. Przysługuje mu też możliwość odstąpienia od umowy. Drugą drogą jest reklamacja na podstawie gwarancji.
Zarówno pierwsza, jak i druga, mogą zostać uznane za bezzasadne, a co za tym idzie, odrzucone przez sprzedawcę. Co wtedy? Czy rezygnacja z dalszych działań zawsze jest najlepszym rozwiązaniem? Otóż nie! W ostatnim czasie do kancelarii prawnych zgłasza się coraz więcej osób przekonanych o tym, że ich reklamacja jest zasadna, a sprzedawca łamie prawa konsumenta. Posiadacze wadliwego towaru rezygnują z negocjacji na własną rękę, zazwyczaj w obawie przed niepowodzeniem. Takie miejsce, jak kancelaria prawna Krystyna Hese-Trzaska jest odpowiednim do tego, aby skonsultować sytuację z profesjonalistą. Kompetentny prawnik mający doświadczenie w prowadzeniu spraw konsumenckich doradzi najlepsze rozwiązanie i w należyty sposób doprowadzi do osiągnięcia konsensusu.
Nie wszystkie sprawy konsumenckie są oczywiste. Konsument musi wykazać, że wina nie leży po jego stronie
Bardzo często jest tak, że sprzedawca odrzuca reklamację. Swoją decyzję uzasadnia on tym, iż wada powstała wskutek nieprawidłowego użytkowania towaru. Od takiej odpowiedzi konsument może się odwołać, podając stosowne argumenty oraz powołując się na określone podstawy prawne. Tu z pomocą wkracza kancelaria prawna, w której świadczone jest wsparcie w sprawach reklamacyjnych. Prawnik pomoże nam m.in. uzyskać opinię niezależnego rzeczoznawcy, a także sporządzić odwołanie, w którym powołamy się na konkretne przepisy. W wyniku takich działań sprzedawcy najczęściej uznają reklamacje. Zdarza się jednak, że konieczne jest wdrożenie innych środków – negocjacji, mediacji, a nawet zgłoszenie sprawy do sądu. Kiedy nie możemy porozumieć się ze sprzedawcą w kwestii reklamacji, skorzystajmy z konsultacji prawnych, podczas których profesjonalista zapozna się z naszą sprawą i podpowie, co powinniśmy zrobić, by wyegzekwować swoje prawa.
Napisz komentarz
Komentarze