Fałszywe SMS-y wysyłane są z wielu różnych numerów telefonów. Przykładowa treść takiej wiadomości brzmi:
Informujemy, że w związku zadłużeniem na kwotę 12,45 zł na najbliższy dzień roboczy zleciliśmy odłączenie gazu.
Jak radzi Rafał Pazura, rzecznik prasowy spółki gazowniczej, podejrzane wiadomości SMS należy potraktować jako spam i oszustwo, i w żadnym wypadku nie udzielać na nie odpowiedzi, a najlepiej usunąć je ze skrzynki odbiorczej. Ponadto informuje, że podjęto już działania mające na celu uniemożliwienie dalszych oszustw za pomocą rozsyłanej korespondencji. Wstrzymano wysyłkę SMS-ów dotyczącą windykacji. Oznacza to, że korespondencja trafiająca na telefony komórkowe na temat windykacji pochodzi wyłącznie od oszustów.
Przypominamy jednocześnie, że w ostatnim czasie do klientów PGNiG były także wysyłane fałszywe wiadomości e-mail. Fałszywą korespondencję można rozpoznać przede wszystkim po adresie, z którego przychodzi wiadomość o temacie "Informacja o zaległości". Skrzynka "[email protected]" nie jest kanałem komunikacji używanym przez GK PGNiG. Wszystkie oficjalne adresy mailowe spółki są oparte na domenie pgnig.pl. Warto zwracać uwagę na zmiany i dodane litery w adresach, które jednoznacznie wskazują na podejrzane pochodzenie fałszywej korespondencji.
Napisz komentarz
Komentarze