Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 09:15
Reklama
Reklama

Skuteczna identyfikacja produktu kluczem do zaistnienia w szerszym gronie odbiorców

Nie od dziś wiadomo, że ludzie są wzrokowcami. Przed zakupem jakiegoś produktu wolą obejrzeć go kilka razy, jednak aby w ogóle doszło do integracji klienta z danym przedmiotem, wpierw musi zauważyć go na sklepowej półce. Współcześni projektanci opakowań i etykiet osiągają wyżyny, by móc stworzyć design produktu przyjazny dla oka klienta. Dziś, prócz oczywistej jakości danej rzeczy, stawia się też na jej wygląd. Designerskie trendy skupiają się dziś na awangardzie, a także nawiązują wyglądem do lat 90 – mamy więc połączenie nowoczesności wraz z barwną przeszłością. Co najważniejsze, ludzie to uwielbiają!
Skuteczna identyfikacja produktu kluczem do zaistnienia w szerszym gronie odbiorców
Designerskie trendy skupiają się dziś na awangardzie, a także nawiązują wyglądem do lat 90 – mamy więc połączenie nowoczesności wraz z barwną przeszłością.

Trendy w grafikach umieszczanych na etykietach. Czym wyróżniają się współczesne produkty?

Na pierwszy rzut oka wysuwa się ogromna inspiracja latami 90-tymi. Mowa tu o pikselach, dwuwymiarowej grafice czy geometrycznych kształtach. Etykiety stworzone z myślą o barwnej, ekstrawaganckiej przyszłości często przybierają formę wlepek o ciekawej teksturze. Kolejny ruch projektantów to tworzenie maksymalistycznych wzorów na etykiety. Eksperymentalna zabawa z designem, kolorystyką i czasem przytłaczającą ilością różnych elementów, które finalnie łączą się w całość to właśnie omawiany maksymalizm. Styl ten pozbawiony jest wszelkich klasycznych norm – w zamian za to dostajemy sztukę w czystej postaci. Ludzie coraz częściej kupują produkty, które doskonale prezentują się na szafce nocnej czy łazienkowej półce – etykiety tworzone z myślą maksymalistyczną nakleja się między innymi na produkty do tatuowania, farby czy butelki z oryginalną zawartością. To wszystko nie oznacza jednak, że minimalizm usunął się gdzieś w daleki cień. Wiele osób chce, by ich produkty kojarzyły się z prostotą i estetyką – aby zaprojektować etykietę wykorzystując miłość do klasyki i powiew nowoczesności, używa się specjalnego efektu gradientu z efektem szkła, pastelowymi odcieniami czy rozmyciem. Stanowią one znakomite tło dla treści, nie odwracając uwagi od głównego obiektu – w przypadku etykiet samoprzylepnych najczęściej tym obiektem jest nazwa produktu i logo firmy go produkującej. Jak widać, możliwości jest naprawdę wiele, dzięki czemu z pewnością można obrać swój własny nurt i wyróżnić produkt na tle reszty.

Kolorystyczne nawiązania. Kilka słów o zachowaniu ciągłości designu

Jeżeli dysponujemy ilością kilkunastu różnych produktów, warto podążyć za myślą kolekcjonerską i stworzyć zestawy nawiązujące do siebie nawzajem między innymi dzięki podobnym grafikom lub kolorystyce, w jakiej zaprojektowane zostały etykiety samoprzylepne. Aby zaprojektować wymarzoną etykietę wcale nie musisz być grafikiem lub odnaleźć profesjonalne studio. Istnieje wiele firm, które zajmują się profesjonalnym doradztwem podczas całego procesu przygotowania projektu, aż do wydruku wymarzonych etykietek. Przykładem takiego przedsiębiorstwa jest Grafpress, oferujący kompleksową usługę stworzenia etykiet właściwie od zera. Eksperci pomagają tam klientom przelać wizje na projekt, dzięki czemu ma się pewność, że rzeczywiście wszystko będzie szło zgodnie z planem. Proces przygotowania etykiet na własny produkt zawsze jest wydarzeniem bardzo emocjonalnym i ogromnym krokiem naprzód. Dlatego też warto powierzyć swój pomysł i oczekiwania firmie składającej się z gotowych do pomocy profesjonalistów.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama