Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Mieszkania, apartamenty, kawalerki do wynajęcia
Reklama

NFZ pyta pacjentów. Podziel się swoją opinią na temat lekarskiej porady

Do chorych, którzy ostatnio korzystali z porady w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej, może zadzwonić ankieter. Badania są prowadzone także na Lubelszczyźnie.
NFZ pyta pacjentów. Podziel się swoją opinią na temat lekarskiej porady

Autor: Pixabay

- Chcemy sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w trakcie leczenia – informuje Narodowy Fundusz Zdrowia. Badanie jest anonimowe.

– Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny – podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.

Ankieterzy znają tylko: numer telefonu, płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Nie znają natomiast imienia i nazwiska oraz numeru PESEL pacjenta. Nie dysponują też informacjami wrażliwymi, np. z których świadczeń medycznych korzystał.

Pytają o: sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę, zachowanie i postawy pracowników rejestracji, zaangażowanie lekarza, stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi, prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości. Każdy z tych obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

- Nie badamy przebiegu leczenia i kwestii medycznych oraz terapeutycznych. Sprawdzamy natomiast jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych – informuje NFZ.

Ankieterzy mogą zadzwonić od poniedziałku do soboty, w godzinach 8.00-18.00.

NFZ uczula, aby w trakcie rozmowy nie podawaj żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego pacjent korzystał. To kluczowe dla jego bezpieczeństwa.

Ankieterzy zadadzą tylko pięć pytań, zawsze uprzedzą, że dzwonią w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia. Nie potrzebują innych danych, niż te, do których otrzymali dostęp.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, które dotyczą tożsamości ankieterów i samego badania, należy zadzwonić na infolinię NFZ pod nr telefonu 800 190 590. Czynna jest przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

- Gdy ankieter poprosi Cię o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, koniecznie poinformuj nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. Zakończ rozmowę i zadzwoń na infolinię NFZ zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi Twoje wątpliwości – radzi Fundusz.

Zebrane informacje mają usprawnić opiekę. Fundusz monitoruje w ten sposób dostępność i jakość leczenia, za które płaci. To już kolejne takie badanie pacjentów. Wcześniejsze dotyczyły leczenia w szpitalach i przychodniach lekarzy rodzinnych.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama