- Chcemy sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w trakcie leczenia – informuje Narodowy Fundusz Zdrowia. Badanie jest anonimowe.
– Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny – podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.
Ankieterzy znają tylko: numer telefonu, płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Nie znają natomiast imienia i nazwiska oraz numeru PESEL pacjenta. Nie dysponują też informacjami wrażliwymi, np. z których świadczeń medycznych korzystał.
Pytają o: sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę, zachowanie i postawy pracowników rejestracji, zaangażowanie lekarza, stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi, prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości. Każdy z tych obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.
- Nie badamy przebiegu leczenia i kwestii medycznych oraz terapeutycznych. Sprawdzamy natomiast jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych – informuje NFZ.
Ankieterzy mogą zadzwonić od poniedziałku do soboty, w godzinach 8.00-18.00.
NFZ uczula, aby w trakcie rozmowy nie podawaj żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego pacjent korzystał. To kluczowe dla jego bezpieczeństwa.
Ankieterzy zadadzą tylko pięć pytań, zawsze uprzedzą, że dzwonią w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia. Nie potrzebują innych danych, niż te, do których otrzymali dostęp.
W razie jakichkolwiek wątpliwości, które dotyczą tożsamości ankieterów i samego badania, należy zadzwonić na infolinię NFZ pod nr telefonu 800 190 590. Czynna jest przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
- Gdy ankieter poprosi Cię o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, koniecznie poinformuj nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. Zakończ rozmowę i zadzwoń na infolinię NFZ zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi Twoje wątpliwości – radzi Fundusz.
Zebrane informacje mają usprawnić opiekę. Fundusz monitoruje w ten sposób dostępność i jakość leczenia, za które płaci. To już kolejne takie badanie pacjentów. Wcześniejsze dotyczyły leczenia w szpitalach i przychodniach lekarzy rodzinnych.
Napisz komentarz
Komentarze