- Wykonawca będzie miał za zadanie zrealizowanie inwestycji w systemie "zaprojektuj i wybuduj" w ciągu 39 miesięcy od podpisania umów, z wyłączeniem okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca - informuje Mirosław Czech, dyrektor lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Odcinek Dorohucza - Chełm Zachód będzie liczył 22,5 km. Początek planowany jest w miejscowości Chojno Nowe Drugie. Trasa przebiegać będzie nowym śladem wzdłuż obecnej DK12, w większości po jej północnej stronie. W Tytusinie ekspresówka przetnie "dwunastkę" i od południowej strony ominie Stołpie, gdzie planowana jest budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP Stołpie). Nastepnie płączy się z obwodnicą Chełma na węźle Chełm Zachód.
- W ramach inwestycji wybudujemy między innymi most, 14 wiaduktów oraz cztery przejścia dla dużych i średnich zwierząt. Powstanie także węzeł drogowy Siedliszcze - dodaje szef lubelskiego oddziału GDDKiA.
Trasa pomiędzy Piaskami a przejściem granicznym w Ukrainą w Dorohusku będzie miała długość ok. 75 km. W całości przebiegać będzie po nowym śladzie, przecinając obszary rolnicze oraz omijając tereny wysoce zurbanizowane i cenne przyrodniczo. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga, po dwa pasy w każdym kierunku oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego. Odcinki między Piaskami a Dorohuczą oraz Chełmem a Dorohuskiem mają już wyłonionego wykonawcę (Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor) i obecnie trwają prace projektowe.
Natomiast dla obwodnicy Chełma wojewoda lubelski niedawno wydał decyzję zezwalającą na realizację inwestycji drogowej. Rozpoczęcie prac, które realizowała będzie firma Strabag, planowane jest wkrótce. Obecnie trwa m.in. inwentaryzacja dróg oraz nieruchomości.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze