W ubiegłym tygodniu Polskie Koleje Państwowe S.A. rozstrzygnęły przetarg na wybór wykonawcy przebudowy dworca w Chełmie.
- Z ośmiu ofert złożonych w postępowaniu wybraliśmy tę złożoną przez firmę Texom sp. z o.o., która wyceniła prace związane z przebudową dworca na 25,99 mln złotych brutto. Umowa z wybranym w postępowaniu wykonawcą zostanie podpisana niezwłocznie po upłynięciu terminu na składanie ewentualnych odwołań przez pozostałych uczestników postępowania. Następnie plac budowy zostanie przekazany wykonawcy robót - powiedział nam Bartłomiej Sarna z PKP S.A.
Kwota, jaką PKP zamierzała przeznaczyć na realizację zadania, to ponad 33 mln złotych brutto. Przebudowa budynku dworca kolejowego w Chełmie jest częścią Programu Inwestycji Dworcowych. Budynek ma zostać kompleksowo wyremontowany i dostosowany do potrzeb zarówno pracowników, jak i pasażerów.
Jesienią zeszłego roku ogłoszono postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy, które ostatecznie zostało unieważnione z uwagi na to, że złożone oferty przekraczały środki, które zamawiający mógł przeznaczyć na realizację tego zadania.
Dworzec w Chełmie ma składać się z trzech kondygnacji. Na parterze zaprojektowano utrzymane w wysokim standardzie przestrzenie związane z obsługą podróżnych (hol, poczekalnie, kasy biletowe, ogólnodostępne toalety) oraz powierzchnie komercyjne i przeznaczone na użytek samorządu lokalnego.
Na pierwszym piętrze mają mieścić się przestrzenie biurowe, a w podziemiu zaplecze techniczne budynku. W projekcie przebudowy uwzględniono także kilka ciekawych rozwiązań architektonicznych. Hol dworca ma mieć wysokość dwóch kondygnacji, a na jednej z jego ścian zostanie umieszczony plan miasta w formie orła. Jest on nawiązaniem do rozbudowy w 20-leciu międzywojennym miasta Chełm o Osiedle „Dyrekcja”.
Elewacja dworca będzie wykonana z jasnej cegły licowej. To z kolei nawiązanie do przemysłu związanego z wydobyciem i przetwórstwem kredy, które doprowadziło do rozwoju Chełma w latach 20. XX wieku. Plac dworcowy natomiast ma się stać typowo miejskim placem przewidzianym dla ogródków kawiarni i restauracji dworcowych, a także do odpoczynku.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze