Mariusz Kowalczuk (Chełmianie) podkreślił, że aplikacja, w której można by zgłaszać bieżące usterki, znacząco poprawiłaby jakość życia mieszkańców, umożliwiając szybsze reagowanie na problemy takie jak: uszkodzenia nawierzchni dróg, awarie oświetlenia czy inne nieprawidłowości.
Radny zauważył również, że obecny system zgłaszania usterek, oparty na telefonicznym i mailowym kontakcie z odpowiednimi departamentami, jest nieefektywny. Ponadto, mieszkańcy często korzystają z mediów społecznościowych, co pokazuje potrzebę bardziej zorganizowanego narzędzia.
„Aplikacja mogłaby pełnić także funkcję komunikacyjną, informując mieszkańców o zagrożeniach pogodowych, awariach oraz planowanych remontach w mieście" - napisał radny Kowalczuk.
W odpowiedzi na interpelację wiceprezydent Chełma, Radosław Wnuk, poinformował, że Urząd Miasta Chełm od 2020 roku udostępnia mieszkańcom serwis „NaprawmyTo”, który pozwala na zgłaszanie usterek w przestrzeni publicznej. Serwis jest dostępny pod adresem: https://naprawmyto.pl/chelm. Wnuk zaznaczył, że miasto nie planuje wdrożenia osobnej mobilnej aplikacji, ponieważ serwis internetowy pełni już funkcję zgłaszania usterek.
Problem w tym, że ostatnie zgłoszenia na tej stronie zostały zrobione 7 grudnia 2024 roku. To i tak stosunkowo niedawno, biorąc pod uwagę, że w sekcji "ostatnio naprawione" widnieją zdarzenia z (kolejno): 18 lipca 2024, 28 stycznia 2024, 26 stycznia 2024, 30 sierpnia 2023 oraz 1 czerwca 2023 roku...
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze