- Wszyscy wiedzą, że to wyjątkowy region geograficzny z mnóstwem jezior, rzek i lasów. To prawdziwa perła natury z bogatą kulturą i historią. Prawie każde jezioro otacza magia legend. Wszystkie te czynniki tworzą warunki do rozwoju turystyki transgranicznej. Sława o malowniczym Jeziorze Białym w Polsce i Jeziorze Świtaź na Ukrainie od dawna przekroczyła granice narodowe. Te miejsca zyskały już na popularności i co roku przyciągają coraz więcej turystów. Jednak mało kto w województwie lubelskim słyszał o jeziorach: Piaseczno, Lucymer, Peremut, które znajdują się na Wołyniu. Wątpimy też w to, że wielu mieszkańców Wołynia odwiedziło wspaniałe jeziora w gminie Włodawa, takie jak Glinki czy Święte. A to z powodu brakuje promocji, obecności rozpoznawalnego obrazu wizualnego, podkreślającego te lokalizacje turystyczne na tle innych – przekonuje Anna Czajka, kierownik referatu oświaty, kultury, sportu i turystyki w Urzędzie Gminy Włodawa.
Ma to się zmienić dzięki projektowi realizowanemu przez samorząd województwa wołyńskiego na Ukrainie (lidera) oraz gminę Włodawa. Przewiduje on stworzenie i promocję marki turystycznej dla Pojezierza Szacko-Włodawskiego. Powstanie strona internetowa w trzech językach: angielskim, polskim i ukraińskim, gdzie zamieszczona zostanie baza zdjęć przedstawiających najpiękniejsze ujęcia jezior i otaczającej je przyrody. To ma sprawić, że będą bardziej konkurencyjne od innych jezior w kraju i zyskają na popularności.
Odbędzie się również wspólny transgraniczny festiwal kulturalny pt. „Tajemnica jeziora”, którego celem ma być nie tylko zwiększanie atrakcyjności tego miejsca, ale przede wszystkim wskazanie jego oryginalności i nietypowości. Festiwal najpierw odbędzie się nad brzegiem jeziora Piaseczno na Ukrainie, a następnie nad Jeziorem Białym w Okunince. Głównym elementem programu będzie pokaz teatralny lokalnych legend związanych z jeziorami. Wystąpią aktorzy i artyści z Polski i Ukrainy. Przewidziane są także konferencje po obu stronach granicy z udziałem samorządowców, przedstawicieli lokalnych firm związanych z turystyką oraz mediów. Całość zwieńczy film promujący tereny turystyczne obydwu samorządów.
To wszystko ma odbyć się do końca lipca tego roku, o ile pandemia odpuści. Ma też sprawić, że Jezioro Białe przestanie być kojarzone z miejscem, do którego ściągają rzesze młodych ludzi chcących głośno imprezować. Ma być to miejsce przyjazne, w którym turyści z każdej grupy wiekowej znajdą coś dla siebie i odpoczną w urokliwych miejscach, obcując z przyrodą.
Napisz komentarz
Komentarze