Części układu zapłonowego to elementy, które współdziałając ze sobą, powodują zapłon mieszanki paliwa i powietrza. Proces ten odbywa się poprzez wytworzenie iskry. Dlatego też układ zapłonowy nazywany jest układem iskrowym. Zespół ten składa się ze źródła zapłonu, akumulatora energii, świec zapłonowych, komutatora i jednostki sterującej. Kabel wysokonapięciowy z pojedynczą żyłą jest elementem obowiązkowym.
Obraz części zamiennych do układu zapłonowego na stronie www.autoczescionline24.pl
Do uruchomienia pojazdu niezbędny jest kluczyk zapłonu. Bez wątpienia pełni on funkcję antykradzieżową, ale odgrywa również rolę w łańcuchu technologicznym silnika. W szczególności grupa styków wyłącznika zapłonu jest zamykana przez przekręcenie kluczyka. W związku z tym po przekręceniu kluczyka obwód elektryczny, który zasila świece zapłonowe w pracujących cylindrach, będzie zasilany wysokim napięciem z cewek wysokiego napięcia.
W grupie tłoków silnika biorą udział także inne części układu zapłonowego, a ich zadaniem jest po prostu wytworzenie iskry na świecach zapłonowych. I generowanie w czasie, dla którego właściciel samochodu jest zobowiązany do wyregulowania wszystkich węzłów układu zapłonowego w celu ich idealnego zsynchronizowanego działania.
Dlaczego styk wyłącznika zapłonu działa nieprawidłowo?
Awarii mogą ulec wszystkie elementy systemu, rozdzielacz i rozdzielacz zapłonu, a także grupa styków zapłonu. W przypadku tego ostatniego może się to nie udać z dwóch powodów:
● Zużycie tajemnicy zamka, które charakteryzuje się tym, że klucz przekręca się z dużym wysiłkiem, a nawet zacina się. Można temu tymczasowo zaradzić, stosując zwykły płyn hamulcowy. W ten sposób blokada pozostanie na miejscu tylko przez krótki czas, po czym użytkownik będzie musiał ją wymienić.
● Zanieczyszczenie styków wyłącznika zapłonu często wpływa również na rozdzielacz, ponieważ prąd nie przenika przez styki. W związku z tym obwód nie jest zamknięty i świece zapłonowe nie otrzymują napięcia potrzebnego do wytworzenia pierwszej iskry. W takim przypadku możliwa jest jedynie wymiana styków, ale zazwyczaj wymienia się cały wyłącznik zapłonu.
Jak działa dystrybutor?
Rozdzielacz jest umieszczony w obudowie i działa na podstawie wału wirnika. Na wale znajduje się ślizgacz rozdzielacza zapłonu wykonany z materiału dielektrycznego w celu odizolowania go od wału. Sam rozdzielacz nie lubi wody, dlatego jego wał jest wykonany tak długo, jak pozwala na to konstrukcja pojazdu, aby znajdował się jak najwyżej od drogi. W przypadku zakupu wszystkich elementów układu zapłonowego na raz cena jest bardzo korzystna, dystrybutor zapłonu oddzielnie będzie kosztował mniej. Dlatego w razie awarii nie trzeba wymieniać całego rozdzielacza, lecz tak jak wymienia się tylko grupę styków zapłonowych, wymienić tylko jeden rozdzielacz.
Napisz komentarz
Komentarze