Początek drogi S12 zaplanowany jest w Srebrzyszczu. To tam "ekspresówka" będzie przecinała już istniejącą drogę krajową nr 12. Dalej trasa będzie przebiegać po południowej stronie DK12. Został właśnie ogłoszony przetarg na wykonawcę odcinka Chełm - Dorohusk.
- S12 to kolejna inwestycja, która pokazuje, że obecny rząd potrafi skutecznie tworzyć impulsy rozwojowe dla gospodarki. Jest to ważne szczególnie w przypadku terenów Polski Wschodniej, która przez poprzednie rządy była pomijana podczas podejmowania decyzji o lokalizacji ważnych dla mieszkańców inwestycji. Nowa, wygodna droga oznacza więcej miejsc pracy, łatwiejszy dojazd i poprawę bezpieczeństwa - mówi wicepremier, minister aktywów państwowych Jacek Sasin.
Droga S12 ominie rezerwat przyrody Roskosz i przekroczy linię kolejową nr 7 relacji Warszawa - Dorohusk (za Teosinem). Inwestycja zakłada dwujezdniową drogę ekspresową z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Zaplanowanych jest 16 wiaduktów, węzeł drogowy Dorohusk oraz 59 przejść dla zwierząt. Cały projekt realizowany jest w systemie Projektuj i buduj. Oznacza to, że wykonawca musi zaprojektować trasy, uzyskać decyzje o zezwoleniu na realizację budowy oraz jej budowę razem z otrzymaniem pozwolenia na użytkowanie.
- Droga ekspresowa S12 to kolejny, newralgiczny element układu komunikacyjnego naszego kraju, który dodatkowo pozwoli na poprawę warunków wykonywania przewozów pomiędzy Polską i Ukrainą. Inwestycja ta została zaplanowana dużo wcześniej, ale teraz, w obliczu haniebnej napaści Rosji na naszych wschodnich sąsiadów widzimy, jak bardzo jest potrzebna. Na trasie od Lublina do granicy z Ukrainą w realizacji jest już obwodnica Chełma, a jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na S12 pomiędzy podlubelskimi Piaskami a obwodnicą tego miasta – informował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział Lublin planuje jeszcze w tym roku ogłosić przetargi na dwa kolejne odcinku S12 w naszym województwie. Będą to: Piaski - Dorohucza i Dorohucza - Chełm. Ich łączna długość to 32,3 km. Po badaniach geologicznych wyłączony został odcinek o długości ok. 5,7 km. Spowodowane jest to tym, że pod warstwą ziemi ujawniono odpady przemysłowe, które nie były zinwentaryzowane. Dlatego też zmianie ulegnie przebieg trasy między Pełczynem a Chojnem Nowym. Opracowany zostanie nowy wariant i uzyskanie środowiskowej decyzji.
Po zupełnie nowym śladzie będzie przebiegać trasa między Piaskami a Chełmem. Przecinać będzie rolnicze tereny i ominie cenne przyrodniczo i zurbanizowane. Pierwszy odcinek będzie przedłużeniem już istniejącej obwodnicy Piask. Trasa przebiegnie przez gminę Piaski i Trawniki w powiecie świdnickim i kończyć się (tymczasowo) na skrzyżowaniu z drogą, która łączy Pełczyn na DK12 z Trawnikami. Do czasu ukończenia prac (na wysokości Dorohuczy) można będzie korzystać z objazdu DK12, za kanałem Wieprz-Krzna wyjechać będzie można na S12. Jest to drugi odcinek, na który zostanie ogłoszony przetarg. Przez tereny gminy Trawniki i gmin Siedliszcze i Chełm przebiegać będzie trasa o długości ok. 22,5 km. Za Stołpiem będzie się ona łączyć z obwodnicą Chełma (dł. ok. 13,6 km).
Czytaj także:
- Złombol 2022. Jedna z chełmskich ekip jest już w Albanii [FOTO+WIDEO]
- Dorohusk. Protest przewoźników. Chcą dodatkowych pasów. Blokują krajową dwunastkę!
- Chełm: Glinianki doczekają się w końcu rewitalizacji?
- Powiat chełmski. Suchy port – szansą na ożywienie regionu. Gdzie miałby powstać?
Napisz komentarz
Komentarze