Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Mieszkania, apartamenty, kawalerki do wynajęcia
Reklama

Uwaga! Przez takie reklamy możemy stracić wszystkie oszczędności

Komisja Nadzoru Finansowego ostrzega przed internetowymi reklamami, które są narzędziem cyberprzestępców do wyłudzania naszych danych.

Komisja Nadzoru Finansowego to państwowa instytucja nadzorująca sektor bankowy, rynek kapitałowy, ubezpieczeniowy i emerytalny. Prowadzi także nadzór nad instytucjami płatniczymi i biurami usług płatniczych, instytucjami pieniądza elektronicznego oraz nad sektorem kas spółdzielczych.

Wydaje także ostrzeżenia i prowadzi specjalną listę różnego rodzaju firm zajmujących się finansami. Umieszcza na niej podmioty, które działają lub mogą działać niezgodnie z prawem, lub takie, które nie dają szansy na zarobek, a powierzenie im pieniędzy może się zakończyć katastrofą finansową.

Teraz KNF wydał poważne ostrzeżenie. „Ostrzegamy przed wzmożoną aktywnością cyberprzestępców wykupujących niebezpieczne reklamy w wyszukiwarce Google. Wejście w link prowadzi do fałszywej strony bankowości elektronicznej, gdzie oszuści wyłudzają poświadczenia logowania” – czytamy.

Takie działania nie są nowe, ale jeżeli sprawą zajmuje się Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego, to faktycznie atak jest zmasowany.

„Jednym z najczęściej występujących wariantów są fałszywe reklamy oferujące inwestycje podszywające się pod znane, zaufane spółki. Przy wyszukiwaniu hasła związanego z inwestowaniem, często użytkownikowi wyświetlana jest na pierwszym miejscu reklama będąca w rzeczywistości oszustwem” – uczula serwis dobreprogramy.pl.

Zazwyczaj przestępcy używają nazw znanych, budzących zaufanie spółek. Chodzi np. o:

  • Marketinvest.pl,
  • PKN Orlen,
  • nieistniejące już Ministerstwo Energii,
  • strony internetowe różnych banków, takich jak Millenium, Santander, BGK, mBank, PKO BP.

„Najlepszym sposobem w walce z tego typu oszustwami jest dokładne zweryfikowanie adresu strony internetowej, na którą chcemy wejść. Może ona zawierać zmiany niewidoczne na pierwszy rzut oka, np. drobne literówki czy znaki pochodzące z innych alfabetów” – ostrzega serwis.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama