Konsultacje rozpoczęły się we wtorek, 30 maja. Zapoczątkowało je spotkanie informacyjne z mieszkańcami Krasnegostawu, na którym omówiony został wariant biegnący wzdłuż ulic: Rejowieckiej, Lwowskiej i Stokowej, a także dwa umieszczone w korytarzu przebiegu drogi ekspresowej S17. Instytut Kolejnictwa projektował je tak, aby nie było potrzeby przymusowych wysiedleń.
Autorzy opracowania: Szymon Klemba i Dariusz Szczepiński wyjaśniali, że jest to możliwe. Wyburzenia miałyby dotyczyć jedynie nieruchomości związanych z działalnością handlową, którą ewentualnie dałoby się przenieść lub odtworzyć w innym miejscu. Warunkiem poprowadzenia linii po tzw. obecnym śladzie byłoby częściowe ograniczenie prędkości pociągów.
Dwa warianty przy obecnej obwodnicy Krasnegostawu mają swoje plusy i minusy. Zdaniem przedstawicieli instytutu, korzystniejszy byłby ten od strony osiedli mieszkaniowych. Wiązałby się jednak z koniecznością wyburzenia lub przeniesienia w inne miejsce restauracji i stacji paliw. Druga opcja zakłada bowiem konieczność dwukrotnego przecięcia się linii kolejowej z ekspresówką. W takim przypadku trzeba byłoby zaprojektować wiadukty lub inne obiekty inżynieryjne o długości nawet kilkuset metrów, co mogłoby wpłynąć na zwiększenie kosztów inwestycji.
Ankiety można wypełnić w formie papierowej (należy je złożyć w urzędzie miasta lub wybranych jednostkach organizacyjnych) albo za pośrednictwem elektronicznej platformy konsultacje.krasnystaw.pl. Z ekspertyzą Instytutu Kolejnictwa i wariantami przebiegu można zapoznać się na stronie krasnystaw.pl.
- Dzięki ankietom zespół powołany do przeprowadzenia konsultacji i ustalenia ich wyników będzie wiedział, jakie są głosy naszych mieszkańców i co myślą w ogóle o tym przedsięwzięciu. Ten wariant, który będziecie przedstawiać jako dopuszczalny, my ze swojej strony zamierzamy rekomendować w CPK jako ten społecznie akceptowalny - mówił burmistrz Robert Kościuk.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze